Željeznice 21, Vol. 17 No. 3, 2018.
Stručni rad
IZRADA PROJEKTNE DOKUMENTACIJE ZA IZGRADNJU DRUGOG KOLOSIJEKA, MODERNIZACIJU I OBNOVU NA DIONICI ŽELJEZNIČKE PRUGE ŠKRLJEVO – RIJEKA – JURDANI
Snježana Krznarić
orcid.org/0000-0002-9606-3916
Sažetak
Dionica Škrljevo – Rijeka – Jurdani – Šapjane dio je glavne željezničke
pruge za međunarodni prijevoz koja se nalazi na Mediteranskom
koridoru RH2 (državna granica – Botovo – Koprivnica – Dugo Selo
– Zagreb – Karlovac – Rijeka – Šapjane – državna granica). Poddionica
Škrljevo – Rijeka dio je glavne (koridorske) željezničke pruge od
značaja za međunarodni promet M202 Zagreb GK – Karlovac – Rijeka,
a poddionica Rijeka – Šapjane dio je spojne željezničke pruge od
značaja za međunarodni promet M203 Rijeka – Šapjane – državna
granica – (Ilirska Bistrica). Ta se dionica još naziva i „riječki prometni
pravac“ koji Rijeku povezuje s unutrašnjosti Hrvatske i cijelim europskim
prometnim sustavom. Osnovica željezničkog čvorišta jest dionica od
Škrljeva do Jurdana i na tu dionicu nadovezuju se svi terminali/luke u
čvorištu i priključne pruge čvorišta. S obzirom na planirano povećanje
kapaciteta u Luci Rijeka, koje će se postići rekonstrukcijom postojećeg
kontejnerskog terminala u Brajdici i izgradnjom novoga kontejnerskog
terminala na Zagrebačkoj obali, javlja se potreba za povećanjem kapaciteta
željeznice, a to podrazumijeva rekonstrukciju lučkih kolosijeka
uz kontejnerske terminale, rekonstrukciju kolodvora i izgradnju drugog
kolosijeka od Škrljeva do Rijeke i od Rijeke do Jurdana. Obzirom na
to da pružna dionica od Škrljeva do Opatije-Matulja, prolazi kroz uže
područje grada Rijeke, omogućeno je uključivanje željeznice u prijevoz
gradskih putnika i stvaranje učinkovitog gradsko-prigradskoga željezničkog
prijevoza, što je još jedan cilj projekta izgradnje drugog kolosijeka i
rekonstrukcije postojećeg uz izgradnju novih stajališta.
Ključne riječi
Hrčak ID:
255723
URI
Datum izdavanja:
10.9.2018.
Posjeta: 1.403 *