Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.24141/1/7/2/5

Razlike u stavovima o klimatskim promjenama kod menadžera u turističkim smještajnim objektima različitih kategorija

Aleksandar Racz orcid id orcid.org/0000-0002-3118-2623 ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Hrvatska
Dora Smolčić Jurdana ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvo, Sveučilište u Rijeci, Opatija, Hrvatska
Krešimir Rotim ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Hrvatska; Klinika za neurokirurgiju, KBC Sestre milosrdnice, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 230 Kb

str. 151-160

preuzimanja: 261

citiraj


Sažetak

U novije doba, više nego ikad ranije, klimatske su promjene globalnog karaktera i ozbiljno determiniraju razvoj i budućnost turizma u širem obuhvatu turističkih regija i svijetu u cjelini. Klimatske promjene ne predstavljaju samo hipotetski akademski izazov za čovječanstvo, već direktno utječu na sve aspekte ljudskog života, uključujući turizam, koji i sam postaje globalni ekološki problem. U ovom radu fokus interesa bio je usmjeren na istraživanje postojanja povezanosti između kategorije smještajnog objekta izražene zvjezdicama s iskazanim uvjerenjima i stavovima menadžera o klimatskim promjenama i međuutjecaju klimatskih promjena i turizma. U istraživanju je postavljena hipoteza prema kojoj postoje znatne razlike u uvjerenjima i stavovima o klimatskim promjenama i međuutjecaju klimatskih promjena i turističkog smještaja, kao i o klimatskim promjenama kao determinantama oblikovanja turističke ponude između menadžera u različitim kategorijama (dvije do pet zvjezdica) turističkih smještajnih kapaciteta (hoteli, aparthoteli, turistička naselja, kampovi ili marine). Stoga je specifični cilj istraživanja bio utvrditi utječu li kategorija različitih turističkih smještajnih kapaciteta (hoteli, aparthoteli, turistička naselja, kampovi ili marine) na uvjerenja i stavove menadžera o pitanjima klimatskih promjena i međuutjecaju klimatskih promjena i turističkog smještaja, kao i o klimatskim promjenama kao determinantama oblikovanja turističke ponude. Područje provođenja istraživanja bilo je prostorno određeno na cijelom području Republike Hrvatske i na ukupnoj populaciji svih kategoriziranih turističkih smještajnih objekata, odnosno na 1084 kategorizirana objekta na dan 7. ožujka 2019. prema kategorizaciji koju je provelo Ministarstvo turizma RH. Prikupljanje podataka bilo je provedeno metodom e-anketiranja, pri čemu je od ukupnog broja poslanih anketnih upitnika uredno bilo ispunjeno 283 upitnika, što je predstavljalo odaziv od 26,1 %. U skladu s postavljenom hipotezom i ciljem istraživanja dokazano je postojanje znatnih razlika u stavovima menadžera koji upravljaju turističkim smještajnim objektima koji imaju različitu kategorizaciju, odnosno različit broj dodijeljenih zvjezdica, i to po svim tvrdnjama o kojima su izrazili svoj stav, u sve tri komponente stava. Uvjerenja i stavovi menadžera u smještajnoj turističkoj industriji funkcija su raznih karakteristika smještajnog objekta, pri čemu snažnije proekološke stavove i veću razinu ekološke svijesti o klimatskim promjenama i međuutjecaju klimatskih promjena i turističkog smještaja, kao i o klimatskim promjenama kao determinantama oblikovanja turističke ponude pokazuju menadžeri zaposleni u smještajnim turističkim kategoriziranim objektima s višom kategorijom, odnosno većim brojem zvjezdica.

Ključne riječi

klimatske promjene; uvjerenja; stavovi; turizam; stavovi menadžmenta

Hrčak ID:

256371

URI

https://hrcak.srce.hr/256371

Datum izdavanja:

23.4.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 783 *