Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4055

Evaluacija domaće zadaće u Prirodi i društvu

Edita Borić ; Faculty of Education University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek Cara Hadrijana 10, 31000 Osijek, Croatia
Marta Zečević orcid id orcid.org/0000-0001-8770-4374 ; Faculty of Education University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek Cara Hadrijana 10, 31000 Osijek, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 312 Kb

str. 85-103

preuzimanja: 1.245

citiraj


Sažetak

Sustavno praćenje učeničkih postignuća, kao i poticanje i poboljšanje razvoja
njihovih znanja, vještina i sposobnosti, jedna je od osnovnih zadaća škole. Osim
praćenja napretka učenika tijekom procesa poučavanja, također smo razmotrili
praćenje i evaluaciju samostalnoga rada učenika kod kuće. Novi pristup planiranju
kurikula naglašava važnost formativne evaluacije što obuhvaća praćenje i davanje
povratnih informacija o procesu učenja. Dobro osmišljena zadaća može biti
odličan pokazatelj napretka u samostalnom radu učenika izvan škole. Kreiranje i
evaluacija konstruktivističke domaće zadaće omogućuje praćenje razvoja učeničkih
istraživačkih vještina kao jednog od ključnih elemenata evaluacije u predmetu
Priroda i društvo.
Cilj ovoga rada bio je utvrditi koliko često učitelji evaluiraju domaće zadaće i
načine na koje to čine u nastavi Prirode i društva. Osim toga, cilj je bio utvrditi
koje izvore zadaće učitelji najviše evaluiraju. Uzorak studije obuhvatio je 83
osnovnoškolska učitelja čije su zadavanje domaćega rada, procjenu i evaluaciju
zadaća učenika promatrali studenti Fakulteta za odgoj i obrazovne znanosti u
Osijeku i Slavonskom Brodu tijekom profesionaln
o-pedagoške prakse. U istraživanju su analizirana 343 sata Prirode i društva na
kojima je zadana domaća zadaća. Rezultati pokazuju da učitelji nisu evaluirali
veliki broj domaćih zadaća ili su ih samo označili kao pregledane bez povratnih
informacija o učeničkom napretku i postignuću. Stoga, istraživanje ukazuje na
važnost planiranja, osmišljavanja i evaluacije zadataka domaćega rada u nastavi
Prirode i društva.

Ključne riječi

formativna evaluacija; ishodi učenja; izvori domaće zadaće; kurikul; zadatci za domaći rad

Hrčak ID:

256986

URI

https://hrcak.srce.hr/256986

Datum izdavanja:

3.5.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.239 *