Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4103

Ciljevi postignuća u matematici budućih osnovnoškolskih učitelja i njihov pristup učenju i poučavanju matematike

Daria Rovan orcid id orcid.org/0000-0002-6990-4388 ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000, Zagreb, Croatia
Dubravka Glasnović Gracin orcid id orcid.org/0000-0001-5195-4873 ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000, Zagreb, Croatia
Goran Trupčević ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 373 Kb

str. 125-141

preuzimanja: 528

citiraj


Sažetak

U Hrvatskoj, kao i u mnogim drugim zemljama, osnovnoškolski učitelji korisnici
su generaliziranoga obrazovanja i Matematika je samo jedan od nekoliko
različitih predmeta koje poučavaju, tako da ih pri odabiru profesije nužno ne
privlači interes da budu učitelji matematike. Ipak, njihov pozitivan stav prema
matematici i motivacija za poučavanje učenika matematici vrlo su važni. Cilj je
ovoga istraživanja ispitati imaju li učitelji s različitim profilima ciljeva postignuća
različita uvjerenja o matematici i poučavanju i učenju matematike. U istraživanju
je sudjelovalo 325 studenata, budućih učitelja primarnoga obrazovanja. Istraživanje
je provedeno u tri ciklusa: tijekom prve, treće i pete godine studija ispitanika. Na
prvoj godini studija prikupljali smo podatke o ciljevima postignuća u matematici
koje su sudionici imali u srednjoj školi i o samoučinkovitosti u matematici.
Epistemološka uvjerenja, subjektivnu vrijednost matematike i tjeskobu procjenjivali
smo u svim ciklusima mjerenja. Na trećoj i petoj godini studija sudionika također
smo prikupljali podatke o njihovim uvjerenjima o učinkovitosti u poučavanju
matematike i, na petoj godini, uvjerenja o poučavanju i učenju matematike.
Rezultati klaster analize pokazali su da se budući učitelji, studenti primarnoga
obrazovanja, mogu grupirati u tri skupine prema profilima ciljeva postignuća
u srednjoj školi: (1) svi visoki ciljevi, (2) svi niski ciljevi i (3) orijentacija prema
vještini. Dobiveni rezultati pokazali su razlike između skupina s obzirom na
motivaciju za učenje matematike na početku studija. Ipak, te su razlike manje
uočljive tijekom vremena. Na kraju studija sudionici se ne razlikuju u svojim
uvjerenjima o učinkovitosti u poučavanju matematike niti u svojim uvjerenjima
o učenju matematike.

Ključne riječi

ciljevi postignuća; matematičko obrazovanje; motivacija; obrazovanje učitelja; uvjerenja učitelja

Hrčak ID:

256990

URI

https://hrcak.srce.hr/256990

Datum izdavanja:

3.5.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.504 *