Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/pi-be/2021.15.1.9

UTJECAJ AUTENTIČNOG VODSTVA NA PSIHOLOŠKI KAPITAL ZAPOSLENIKA U UGOSTITELJSTVU

Sanda Grudić Kvasić ; PAR University College
Gordana Nikolić ; PAR University College
Vedran Milojica ; PAR University College


Puni tekst: engleski pdf 507 Kb

str. 9-22

preuzimanja: 913

citiraj


Sažetak

Psihološki kapital se smatra okosnicom teorije autentičnog vodstva. Važnost i
rastuća popularnost psihološkog kapitala proizlaze iz njegovog pozitivnog učinka na
poželjne stavove i ponašanja zaposlenika, što je posebno izraženo u uslužnim
djelatnostima. Međutim, empirijska istraživanja odnosa između autentičnog vodstva i
psihološkog kapitala u ugostiteljstvu su malobrojna. U tom smislu, ova studija istražuje
utjecaj autentičnog vodstva na psihološki kapital hotelskih zaposlenika, dodatno
ispitujući moderirajuću ulogu organizacijske strukture. Testiranje hipoteza rada je
izvršeno primjenom hijerarhijske višestruke regresijske analize na uzorku od 226
anketnih upitnika, prikupljenih u 24 hotela na području Republike Hrvatske. Rezultati
istraživanja su potvrdili da menadžeri koji demonstriraju autentično ponašanje mogu
pozitivno utjecati na psihološke sposobnosti nade, optimizma, otpornosti i
samoefikasnosti zaposlenika u hotelima. S druge strane, pretpostavljeni moderirajući
učinak organskih organizacijskih struktura u spomenutom odnosu nije potvrđen.

Ključne riječi

autentično vodstvo; psihološki kapital; ugostiteljstvo; pozitivno organizacijsko ponašanje

Hrčak ID:

257986

URI

https://hrcak.srce.hr/257986

Datum izdavanja:

1.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.189 *