Oeconomica Jadertina, Vol. 11 No. 1, 2021.
Stručni rad
Važnost ekološkog dizajna u kružnoj ekonomiji s naglaskom na eko namještaj
Anamarija Trošić
; Odjel za ekonomiju, Sveučilište u Zadru
Sažetak
Zbog povećanja ekoloških problema posljednjih godina u svijetu, uzrokovanih ponajviše vanjskotrgovinskim poslovanjem, nužne su promjene i uvođenje ekoloških pristupa u poslovanje kompanija. Ekološki dizajn snažan je alat koji pomiče granice u dizajniranju, a ujedno sudjeluje u podizanju svijesti o očuvanju okoliša. Istodobno smanjuje onečišćenje okoliša i troškove te povećava ekološku učinkovitost i profitabilnost organizacija. Smanjenje troškova može biti posebno važan čimbenik za privlačenje tvrtki da uvedu i primijene ovu disciplinu. Povezuje se s kružnom ekonomijom i održivim razvojem te predlaže upute dizajnerima kako bi smanjili svoj negativni utjecaj na okruženje, birajući ekološki prihvatljive materijale, procese i tehnologiju. Nužno je dati prioritet razvoju tehnologije dizajniranja zelenih materijala i tehnologije dizajna, tehnikama dizajna za čišćenje boja i spojeva te tehnikama dizajna za čisti okoliš. Svrha članka je pružiti javnosti dublje razumijevanje o nužnosti uporabe više zelenih proizvoda i namještaja. Poduzeća se trebaju usredotočiti na marketing održivog namještaja u većoj mjeri kako bi se povećala kupnja, ali i svijest o potrošnji zelenog namještaja. Industrija namještaja jedna je od onih koje se zauzimaju za unaprjeđenje svojih djelovanja na teritoriju zaštite okoliša. Ekološki namještaj lako se popravlja, rastavlja i reciklira, te je prisutna osviještenost pri njegovu oblikovanju, proizvodnji i krajnjoj upotrebi. Tvrtka Era grupa d.o.o. bavi se ekološkim namještajem koji je dizajniran i proizveden u Hrvatskoj te je dostigla stupanj visoke ekološke i etičke osviještenosti. Cilj je imati djelovanje na kvalitativno poboljšanje proizvoda u sektoru namještaja, koje se temelji na korištenju ekološkog dizajna u svim fazama proizvodnje i smanjenju emisija štetnih tvari te ujedno poštivanju zdravlja i sigurnosti radnika i krajnjih korisnika. Također, želja im je osnovati prepoznatljiv hrvatski ekološki dizajn koji je utjecati na konkurentnost hrvatskoga proizvoda u svijetu.
Ključne riječi
ekološki dizajn; zelena ekonomija; ekološki namještaj; kružna ekonomija; održiva proizvodnja; procjena životnog ciklusa
Hrčak ID:
258754
URI
Datum izdavanja:
11.6.2021.
Posjeta: 2.095 *