Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Post-postmoderni turizam i grad

Jelena Skorup Juračić


Puni tekst: hrvatski pdf 4.345 Kb

str. 46-55

preuzimanja: 492

citiraj


Sažetak

Iako se interes za povijesnim gradovima javio još u proto-turističkoj fazi kroz praksu Grand Toura, turizam postmodernog, mobilnog svjetskog društva postao je praksa novog neelitističnog, svima dostupnog kulturnog hodočašća i zaposjeo gradove kao prostore širenja turističkih teritorija.
Krajem 10-tih godina ovog stoljeća, svjedočili smo promjeni duha vremena i pojavi nove vrste turista ili post-turista.
Post-turisti žele zaviriti u prostor iza postavljene scene povijesnog grada. Oni su tragači za kulturnim iskustvom koje omogućuju neposrednu razmjenu sa zajednicom kojoj su se privremeno pridružili.
Krajem 10-tih godina ovog stoljeća, u gradovima saturiranim brojem posjetitelja, osjećao se manjak turističkog smještaja. Na tragu tada tek stasale ekonomije dijeljenja, pojavila se nova vrsta turističkog smještaja, sažeta u sve popularnijem, virulentnom fenomenu Airbnb-a, važnom simbolu post-postmodernog turizma.
Središta turističkih metropola, a naročito povijesne jezgre, ne samo zbog procesa modernizacije već i zbog turističke prakse stavljanja stanova u funkciju kratkoročnog najma, doživljavaju krize svojih povijesnih identiteta, gube stalno stanovništvo, svodeći se - simbolički, a izvan turističke sezone i stvarno - na prazne ljušture bez smisla i značenja, dovodeći u pitanje sam razlog i poticaj postojanja nove vrste turizma i turista.
Airbnb platforma isplivala je kao glavni krivac za pretjeranu okupaciju gradova, koja nosi sve neželjene oblike njihove transformacije; fizičke, ekonomske i socijalne.
Ipak, fenomen Airbnb-a je interpretator, a ne uzrok promjene.

Ključne riječi

post-postmoderni turizam; povijesni grad; Airbnb; kulturni identitet; depopulacija

Hrčak ID:

259135

URI

https://hrcak.srce.hr/259135

Datum izdavanja:

31.12.2020.

Posjeta: 1.094 *