Stručni rad
DRUGAČIJI SAT POVIJESTI: »IGRAM ULOGU, POVJESNIČAR SAM!«
Laura Mohorko Kumer
; OŠ Cirkulane-Zavrč
Sažetak
Učitelji postajemo svjesni važnosti igre uloga na nastavi povijesti tek kada je izvodimo. Radi se o snažnoj aktivaciji misaonih procesa koja u učenicima pobuđuju zanimanje i na taj način stečeno znanje učenik ne zaboravlja. Simulacija odnosno igranje uloga na nastavi povijesti može se izvoditi od prvih nastavnih sadržaja u 6. razredu i sigurna sam da izvrsno služi u nastavnim sadržajima učenika. Uz pomoć ove vrste iskustvene situacije, učenici će lako osvijestiti povijesnu temu, možda je lakše naučiti i shvatiti posljedicu događaja/situacije u odabranom prostoru i vremenu. Ne samo da povezuje učenike, često opušta i monotonu atmosferu koja je najveći inhibitor učeničke znatiželje. Igra uloga kod učenika potiče najviše misaone procese i pomaže da se nastavno gradivo internalizira. Ne smijemo zaboraviti činjenicu da je u ovoj vrsti nastavne metode učenik aktivni sudionik procesa učenja, što u njemu pobuđuje dodatnu motivaciju za rad. Igranje uloga pokazalo se učinkovitim sredstvom poučavanja povijesti među mojim učenicima, a u ovom članku predstavljam nekoliko scenarija za nastavne teme kod kojih je moguća primjena takve metode učenja.
Ključne riječi
suvremene nastavne metode, nastava povijesti, igra uloga, scenariji za nastavu, zanimljiva nastava
Hrčak ID:
259382
URI
Datum izdavanja:
1.11.2021.
Posjeta: 912 *