Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Procjene nastavnika o stanju i potrebama rada s darovitim učenicima u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj

Anela Nikčević-Milković orcid id orcid.org/0000-0001-6216-456X ; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.105 Kb

str. 27-22

preuzimanja: 1.182

citiraj


Sažetak

Da bismo saznali imaju li daroviti učenici primjereno poticanje i potporu u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj, provedeno je istraživanje, u okviru Renzullijeve troprstenaste teorije darovitosti i Sternbergove trijarhične teorije inteligencije, na 378 učitelja i predmetnih nastavnika iz 19 osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici procjenjuju da svojim radom pridonose napretku darovitih učenika, međutim, nedostaje im stručnih usavršavanja te im je potrebna veća podrška stručno-razvojne službe škole. Nastavnici uglavnom procjenjuju da bi skrb o darovitim učenicima trebala biti u domeni škole te se svi slažu da bi trebala biti u domeni gradova/općina, županija i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Nastavnici procjenjuju da s darovitim učenicima treba raditi suradnički u malim grupama, osim s područno-specifičnom darovitosti u umjetničkim područjima što zahtjeva individualizirani pristup. Svi profili nastavnika žele sudjelovati u postupcima identifikacije darovitih učenika te smatraju da je njihov angažman u praćenju napretka, podršci i vrednovanju tih učenika jako važan. Svi nastavnici navode da obogaćuju programe i organiziraju dodatne aktivnosti za darovite učenike, ali smatraju da je skrb o njima u Republici Hrvatskoj loša. Učitelji razredne nastave i nastavnici humanističkog profila najsličniji su u provođenju posebnih programa, oblika i metoda rada s darovitim učenicima. Nastavnici društvenog i humanističkog profila najviše se angažiraju u neposrednom radu s njima, a učitelji razredne nastave i nastavnici prirodoslovnog profila najviše sudjeluju u njihovoj identifikaciji.

Ključne riječi

daroviti i talentirani učenici; stanje i potrebe u radu s darovitim i talentiranim učenicima; osnovne škole u Republici Hrvatskoj; učitelji razredne nastave i predmetni nastavnici

Hrčak ID:

259415

URI

https://hrcak.srce.hr/259415

Datum izdavanja:

15.6.2021.

Posjeta: 2.581 *