Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi nastavnika i učenika o uporabi modela u procesu poučavanja i učenja sadržaja organske kemije

Marijana Zaninović, orcid id orcid.org/0000-0001-8388-9180 ; Srednja škola Lovre Montija, Knin, Hrvatska
Meliha Zejnilagić-Hajrić ; Prirodno-matematički fakultet, Sarajevo, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 456 Kb

str. 57-73

preuzimanja: 429

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja je utvrditi u kojoj mjeri nastavnici i učenici smatraju model značajnim nastavnim sredstvom te doprinosi li uporaba modela boljem razumijevanju sadržaja organske kemije. Istraživanje je provedeno tijekom školske godine na uzorku od 41 nastavnice kemije i 325 učenika završnih razreda gimnazijskog usmjerenja. Rezultati istraživanja pokazuju da postoje određene razlike u mišljenjima nastavnica i učenika o učestalosti uporabe modela u procesu poučavanja i učenja sadržaja organske kemije. Najčešće se koriste štapić-kuglica modeli za poučavanje strukture organskih molekula, a uloga modela u poučavanju složenijih koncepata organske kemije nije prepoznata. Rezultati pokazuju da se nastavnice i učenici slažu da aktivna uporaba modela pridonosi višoj motivaciji i boljem razumijevanju poučavanih koncepata iako samo 20 % učenika aktivno koristi modele u procesu učenja.

Ključne riječi

model; obrazovni sadržaji organske kemije; poučavanje i učenje; srednjoškolsko obrazovanje

Hrčak ID:

259416

URI

https://hrcak.srce.hr/259416

Datum izdavanja:

15.6.2021.

Posjeta: 1.008 *