Prethodno priopćenje
Hrvatski nacionalni identitet u kontekstu odgojno-obrazovnog djelovanja u inozemstvu
Rona Bušljeta Kardum
orcid.org/0000-0002-7158-0044
; Fakultet hrvatskih studija, Zagreb, Hrvatska
Mateja Župančić
; Elektrostrojarska obrtnička škola, Zagreb, Hrvatska
Mara Plaza Leutar
; Ministarstvo znanosti iobrazovanja, Služba za posebne programe i strategije, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Hrvatska nastava u inozemstvu predstavlja jedan od ključnih čimbenika očuvanja hrvatskoga nacionalnoga identiteta o kojem skrbi Republika Hrvatska. Unatoč tomu, malo je radova posvećeno analizi u kojoj se mjeri i kako se hrvatski nacionalni identitet oblikuje u okvirima hrvatske nastave u inozemstvu.
Pojam nacionalnoga identiteta je vrlo širok, a u ovom ćemo radu objasniti nacionalni identitet imajući u vidu odgojno-obrazovni kontekst.
Sadržaji odgojno-obrazovnog djelovanja u inozemstvu određeni su temeljnim dokumentom – Kurikulumom hrvatske nastave u inozemstvu. Budući da se na temelju tog Kurikuluma mogu iščitati ciljevi i sadržaji odgojno-obrazovnog djelovanja, pomoću izdvojenih sastavnica hrvatskoga nacionalnoga identiteta koje se mogu vezati uz proces poučavanja i učenja, analizirat ćemo Kurikulum hrvatske nastave u inozemstvu kako bismo spoznali u kojoj mjeri je hrvatska nastava u inozemstvu usmjerena očuvanju hrvatskoga nacionalnoga identiteta.
Rezultati provedene analize mogli bi poslužiti kao referentna točka za buduća istraživanja kojima bi se analizirala hrvatska nastava u inozemstvu iz perspektive učenika, ali i učitelja i roditelja te resornog ministarstva Republike Hrvatske.
Ključne riječi
hrvatski nacionalni identitet; hrvatska nastava u inozemstvu; kurikul; obrazovanje; odgoj
Hrčak ID:
259417
URI
Datum izdavanja:
15.6.2021.
Posjeta: 1.913 *