Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.47960/2303-7431.24.2020.60
ODGOVORNOST I POVJERENJE U MEDIJSKOME KOMUNICIRANJU KRIZE
Ivana Primorac Bilaver
orcid.org/0000-0003-0780-3490
; Sveučilište u Mostaru, Filozofski fakultet
Sažetak
Svjetska zdravstvena organizacija 2020. godine proglasila je globalnu pandemiju, a time i najveću krizu posljednjih desetljeća. Kriza je, prije svega, opasnost, rizik, a tek potom prilika. Svaka je kriza trajni izazov čovjekovoj inteligenciji i egzistenciji, pa je tako i antropološka konstanta. Pitanje o krizi pitanje je i o čovjeku. Ona je, također, medijska konstanta i izvor trajnoga zanimanja medija. Ne postoji jedinstveno gledište oko definiranja krize. Iz definicija krize izdvajamo: neplaniranost, neželjenost, traženje odgovara i ranjivost. Dva potonja pojma sadrže i priliku za uspješno medijsko komuniciranje krize. Postavlja se pitanje: „Mogu li mediji kroz koncepte odgovornosti i povjerenja mijenjati krizu i neutralizirati njezine moguće štetne učinke?“ S etičkoga stajališta kriza nas poziva da intenzivnije razmišljamo o čovjeku kojega nam mediji približavaju u vrijeme socijalne distanciranosti.
Ključne riječi
kriza; čovjek; mediji; odgovornost; povjerenje
Hrčak ID:
259487
URI
Datum izdavanja:
9.12.2020.
Posjeta: 1.494 *