Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.47960/2303-7431.24.2020.60

ODGOVORNOST I POVJERENJE U MEDIJSKOME KOMUNICIRANJU KRIZE

Ivana Primorac Bilaver orcid id orcid.org/0000-0003-0780-3490 ; Sveučilište u Mostaru, Filozofski fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 219 Kb

str. 60-80

preuzimanja: 330

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 31 Kb

str. 81-81

preuzimanja: 110

citiraj


Sažetak

Svjetska zdravstvena organizacija 2020. godine proglasila je globalnu pandemiju, a time i najveću krizu posljednjih desetljeća. Kriza je, prije svega, opasnost, rizik, a tek potom prilika. Svaka je kriza trajni izazov čovjekovoj inteligenciji i egzistenciji, pa je tako i antropološka konstanta. Pitanje o krizi pitanje je i o čovjeku. Ona je, također, medijska konstanta i izvor trajnoga zanimanja medija. Ne postoji jedinstveno gledište oko definiranja krize. Iz definicija krize izdvajamo: neplaniranost, neželjenost, traženje odgovara i ranjivost. Dva potonja pojma sadrže i priliku za uspješno medijsko komuniciranje krize. Postavlja se pitanje: „Mogu li mediji kroz koncepte odgovornosti i povjerenja mijenjati krizu i neutralizirati njezine moguće štetne učinke?“ S etičkoga stajališta kriza nas poziva da intenzivnije razmišljamo o čovjeku kojega nam mediji približavaju u vrijeme socijalne distanciranosti.

Ključne riječi

kriza; čovjek; mediji; odgovornost; povjerenje

Hrčak ID:

259487

URI

https://hrcak.srce.hr/259487

Datum izdavanja:

9.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 918 *