Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17794/rgn.2021.3.11

NUMERIČKA I EKSPERIMENTALNA ISTRAŽIVANJA MEHANIZMA LOMA STIJENE TE OVISNOSTI TOGA PROCESA O HOEK-BROWNOVU KRITERIJU LOMA mi

Sina Salajegheh ; Department of Mining Engineering, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
Kourosh Shahriar ; Department of Mining and Metallurgy Engineering, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran
Hossein Jalalifar ; Department of Petroleum Engineering, Shahid Bahonar University of Kerman, Kerman, Iran
Kaveh Ahangari ; Department of Mining Engineering, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran


Puni tekst: engleski pdf 2.498 Kb

str. 157-165

preuzimanja: 417

citiraj


Sažetak

Mehanizam loma stijene jedno je od najvažnijih pitanja u mehanici i inženjerstvu stijena te je ključno u analizi stabilnosti raznih struktura. Za različite kriterije loma predloženi su različiti mehanizmi odgovorni za takav proces. Jedan od najčešće korištenih kriterija kojim se opisuje lom stijena jest Hoek-Brownov kriterij, u kojemu postoji varijabla zvana mi, koja je vrlo važna kod ocjene tim kriterijem. Zbog važnosti provođenja opsežnih studija o prilagođavanju te varijable u prikazanim istraživanjima ona je određena izvođenjem serije eksperimentalnih ispitivanja troosne tlačne čvrstoće i numeričke simulacije u PFC-2D kodu. Time je istražen učinak vrijednosti mi na lom stijene i rast pukotina različitih stijena. Na temelju rezultata utvrđeno je kako je utjecaj varijable mi na lom različitih vrsta stijena varijabilan, a najveći je učinak na vršnu čvrstoću stijena. Također, utvrđeno je da su pod većim bočnim pritiscima razarajuće pukotine u stijenama manje (uspoređeno s prethodnim testom), a kao rezultat pokazuju više duktilno ponašanja.

Ključne riječi

mehanizam loma; Hoek-Brownova varijabla mi; troosna tlačna čvrstoća; PFC-2D

Hrčak ID:

259512

URI

https://hrcak.srce.hr/259512

Datum izdavanja:

23.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.352 *