Stručni rad
https://doi.org/10.51650/ezrvs.15.1-2.10
SEGMENTACIJA TRŽIŠTA VISOKOG OBRAZOVANJA
Boris Marjanović
orcid.org/0000-0002-1132-6079
; Istarsko Veleučilište - Università Istriana di scienze applicate
Marino Učeta
Sažetak
Rad analizira pitanje identifikacije tržišnih segmenata na tržištu visokog obrazovanja. Segmentacija je bitan alat u postizanju konkurentske prednosti, posebice na zrelim i visoko konkurentnim tržištima poput tržišta visokog obrazovanja, i pogotovo u današnje doba kada su granice otvorene te je mobilnost studenata izrazito lako ostvariva i dostupna. Tržište je otvoreno i svaka svjetska visokoškolska institucija predstavlja ozbiljnog konkurenta institucijama u Republici Hrvatskoj. Ovim istraživanjem utvrđeno je postojanje sedam specifičnih tržišnih segmenata na tržištu visokog obrazovanja u Hrvatskoj, temeljenom na kriteriju segmentacije prema ponašanju, odnosno prema kriteriju koristi. Na osnovi utvrđenih kriterija hrvatske visokoškolske institucije mogu prilagoditi vlastitu obrazovnu uslugu s obzirom na specifičnosti ciljanih segmenata, čime mogu ostvariti prednost nad ostalim konkurentima na tržištu.
Ključne riječi
marketing visokog obrazovanja, usluga visokog obrazovanja, segmentacija tržišta prema koristi.
Hrčak ID:
260140
URI
Datum izdavanja:
4.7.2021.
Posjeta: 1.755 *