Hrvatski časopis za OSIGURANJE, No. 4, 2021.
Pregledni rad
Analiza taktika digitalnog marketinga odabranih društava za osiguranje u Hrvatskoj
Petra Leonora Cvitanović
orcid.org/0000-0003-2579-2940
; Microsoft Hrvatska d.o.o.
Sažetak
U oblikovanju marketinških strategija osiguravajuća društva ne provode jednake marketinške taktike kao njihova konkurencija, što je u digitalnom okruženju moguće naročito precizno usporediti. Oblikovanje strategije digitalnog marketinga nije jednostavan zadatak jer marketinški stručnjaci trebaju izbarati između više različitih digitalnih platformi, i donijeti odluku o kombinaciji marketinških taktika koja će biti najučinkovitija u određenom razdoblju. Kakva je situacija po tom pitanju na hrvatskom tržištu osiguranja prikazuje se u ovom radu, na primjeru odabranih šest društava za osiguranje. Samostalnim istraživanjem provedena je svojevrsna revizija digitalnog marketinga, koja uključuje analizu rezultata Google pretraživanja ključnih pojmova; individualnu i komparativnu analizu službenih internetskih stranica društava (zatečeno stanje u veljači 2021.), konsolidiranje i usporedbu marketinških taktika koje ta društva primjenjuju na službenim poslovnim stranicama na najvećim društvenim mrežama i YouTube platformi u razdoblju od godine dana (od siječnja 2020. do veljače 2021.). Pri ovoj analizi identificiraju se najzastupljenije marketinške taktike svakog od odabranih društava, utvrđuju se običaji i trendovi vezani uz digitalni marketing, vrši se provjera konzistentnosti marketinške komunikacije kroz sve službene digitalne kanale. daje se konstruktivni osvrt na primijenjene taktike digitalnog marketinga, i isticanjem primjera najboljih praksi sugerira se na što društva za osiguranje trebaju obratiti pozornost u internetskom poslovanju. Cilj rada jest utvrditi na koji način društva za osiguranje mogu poboljšati svoju digitalnu prisutnost, zadovoljstvo korisnika i njihovo online iskustvo te posljedično povećati online prodaju osigurateljnih proizvoda/usluga. Pri istraživanju su korišteni internetski izvori, baze podataka, i stručna literatura o digitalnom marketingu i konkurentskom pozicioniranju. Istraživanje pokazuje različiti stupanj digitalne prisutnosti promatranih društava u internetskom okruženju. Dok su neka društva uspješna u digitalnom okruženju, preostala društva ne iskorištavaju u potpunosti sve mogućnosti društvenih mreža i digitalnih platforma. Razvijanjem svijesti o različitim marketinškim taktikama koje ostala društva primjenjuju u digitalnom okruženju i učenjem najboljih praksi od konkurencije (engl. Benchmarking), svako društvo može poboljšati svoje poslovanje.
Ključne riječi
taktike digitalnog marketinga; digitalna prisutnost; marketing na društvenim mrežama; društva za osiguranje; internetska trgovina; konkurentska analiza
Hrčak ID:
260222
URI
Datum izdavanja:
29.4.2021.
Posjeta: 1.208 *