Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.28.1.8
Strategije učenja u osnovnoškolskoj dobi: Doprinos osobina ličnosti i ciljnih orijentacija učenika
Katija Kalebić Jakupčević
orcid.org/0000-0002-8859-1380
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Hrvatska
Zrinka Vučković
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Hrvatska
Ina Reić Ercegovac
orcid.org/0000-0003-4228-6054
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost osobina ličnosti, motivacije i strategija učenja kod učenika osnovnoškolske dobi. Ukupno 193 učenika ispunilo je Upitnik za ispitivanje osobina ličnosti kod djece (IPIP Big-Five), Upitnik za ispitivanje ciljnih orijentacija i Upitnik za ispitivanje strategija učenja. Rezultati istraživanja pokazali su da su učenici, u odnosu na učenice, skloniji ciljevima usmjerenima na druge i neakademskim ciljevima. Učenice, u odnosu na učenike, češće koriste meta-kognitivnu kontrolu i dubinsko procesiranje. Mlađi učenici važnijima su procijenili i ciljeve usmjerene na sebe i na druge, a češće koriste i sve tri strategije učenja. Regresijske su analize pokazale da i osobine ličnosti i ciljne orijentacije učenika zasebno doprinose objašnjenju dijela varijance svih strategija učenja pri čemu su se od osobina ličnosti najvažnijim prediktorima pokazale savjesnost i emocionalna stabilnost. Ciljevi usmjereni na sebe značajni su prediktori meta-kognitivne kontrole i dubinskog procesiranja, dok su ciljevi usmjereni na druge značajan prediktor površinskog procesiranja.
Ključne riječi
dubinsko procesiranje; metakognitivna kontrola; motivacija; površinsko procesiranje
Hrčak ID:
260366
URI
Datum izdavanja:
14.7.2021.
Posjeta: 1.697 *