Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/mo.28.1.12
Stavovi srednjoškolskih nastavnika matematike o ispitima Državne mature iz matematike
Amanda Glavaš
orcid.org/0000-0003-3239-7949
; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Ljerka Jukić Matić
orcid.org/0000-0002-8947-6333
; Odjel za matematiku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Sara Prša
orcid.org/0000-0002-1526-4805
; Strojarska i tehnička škola, Osijek, Croatia
Sažetak
U ovom radu predstavljena su mišljenja i stavovi nastavnika matematike o ispitima iz matematike na Državnoj maturi u Hrvatskoj. Cilj rada bio je ispitati mišljenja nastavnika o prikladnosti srednjoškolskih udžbenika matematike za pripremu učenika za ispite državne mature, općim zahtjevima ispita, ocjenjivanju i bodovanju na ispitima te o uspjehu učenika. Istraživanje je provedeno putem upitnika na prigodnom uzorku od 308 nastavnika matematike koji poučavaju u srednjim školama u Hrvatskoj. Rezultati pokazuju da nastavnici matematike školske udžbenike ne smatraju prikladnima za pripremu učenika za ispit više razine. Nastavnici smatraju da je vrijeme predviđeno za ispit više razine nedovoljno. Većinom su zadovoljni rezultatima svojih učenika, no neopredijeljeni su po pitanju kriterija i bodovanja na maturi. Nastavnici strukovnih škola u većoj su mjeri nezadovoljni zahtjevima i postavkama državne mature u odnosu na gimnazijske nastavnike. Rezultati ovog empirijskog istraživanja mogu poslužiti kao polazište za ponovno razmatranje općih zahtjeva državne mature iz matematike nakon više od deset godina nakon njezina uvođenja.
Ključne riječi
Državna matura; nastavnici matematike; stavovi nastavnika; školski udžbenici; ispit iz matematike
Hrčak ID:
260370
URI
Datum izdavanja:
14.7.2021.
Posjeta: 1.869 *