Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.30.2.01

Transformacijsko vodstvo i kvaliteta poučavanja tijekom pandemije COVID-19: moderirana medijacijska analiza

Irena Burić orcid id orcid.org/0000-0001-9182-968X ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Maja Parmač Kovačić ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Aleksandra Huić ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 280 Kb

str. 181-202

preuzimanja: 1.461

citiraj


Sažetak

Zatvaranje škola uzrokovano pandemijom COVID-19 preko
noći je primoralo nastavnike na poučavanje na daljinu, što
je dovelo u pitanje njihovu radnu uspješnost. Transformacijsko (ruko)vođenje školom (TRŠ), samoefikasnost nastavnika
(SEN) i njihove digitalne kompetencije možda su imale
zaštitnu ulogu u takvim opterećujućim uvjetima. Cilj ovog
istraživanja bio je ispitati medijacijsku ulogu SEN-a u objaš-
njenju povezanosti TRŠ-a i kvalitete poučavanja. Dodatno,
ispitana je i moderacijska uloga digitalnih kompetencija u
objašnjenju povezanosti TRŠ-a i SEN-a, TRŠ-a i kvalitete
poučavanja, kao i predloženoga medijacijskog mehanizma.
Istraživanje, u kojem je sudjelovalo 1655 hrvatskih nastavnika, provedeno je online-upitnikom u proljeće 2020. godine. Medijacijske i moderirane medijacijske analize pokazale su da je TRŠ direktno i indirektno, preko SEN-a,
pozitivno povezan s kvalitetom poučavanja. Digitalne
kompetencije nastavnika nisu moderirale pretpostavljene
veze ni medijacijski mehanizam.

Ključne riječi

transformacijsko (ruko)vođenje školom; radna uspješnost nastavnika; nastavnička samoefikasnost; digitalne kompetencije; moderirana medijacija

Hrčak ID:

260377

URI

https://hrcak.srce.hr/260377

Datum izdavanja:

15.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.572 *