Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.30.2.03
Perspektive hrvatskih učenika o nastavi na daljinu tijekom pandemije bolesti COVID-19
Zrinka Ristić Dedić
orcid.org/0000-0002-7520-2139
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Boris Jokić
orcid.org/0000-0001-6640-9755
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Hrvatska vlada proglasila je 16. ožujka 2020. zatvaranje
škola i uvela nastavu na daljinu zbog pandemije COVID-19.
U ovom radu istražuju se učeničke perspektive o nastavi na
daljinu, koje su primijenjene u 7. razredima osnovnih škola.
Cilj je rada utvrditi razinu i odrednice zadovoljstva učenika
novim praksama, kao i ispitati doživljaj nastave na daljinu u
odnosu na učioničku nastavu. Online-istraživanje sa 920
učenika iz 23 osnovne škole Grada Zagreba provedeno je
između 25. svibnja i 6. lipnja 2020. Rezultati upućuju na
osrednju razinu zadovoljstva i slabu mogućnost modela za
predviđanje učeničkoga zadovoljstva na temelju skupa
individualnih obilježja učenika. Interes učenika za upotrebu
računalnih uređaja te obrazovni status roditelja jedini su
značajni prediktori zadovoljstva. Učenici u prosjeku
percipiraju nastavu na daljinu nepovoljnije od nastave u
učionicama s obzirom na kvalitetu nastavnoga procesa i
opterećenost učenika školskim zadatcima. Međutim,
postojala je mala skupina učenika (15%), koja je nastavu na
daljinu doživljavala kvalitetnijom od nastave u učionicama.
Ključne riječi
usporedba učenja i poučavanja u učionicama i na daljinu; učeničko zadovoljstvo učenjem i poučavanjem na daljinu; obrazovanje tijekom pandemije bolesti COVID-19; predmetna nastava u osnovnoj školi
Hrčak ID:
260379
URI
Datum izdavanja:
15.7.2021.
Posjeta: 2.953 *