Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31192/np.19.2.7

Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja

Adrijana Višnjić-Jevtić orcid id orcid.org/0000-0003-3812-7472 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Ivana Visković orcid id orcid.org/0000-0002-4029-044X ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Dejana Bouillet orcid id orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 171 Kb

str. 331-342

preuzimanja: 1.580

citiraj


Sažetak

Kulturalna raznolikost suvremenih društava odražava se na raznolikost identiteta djece rane i predškolske dobi, pa multikulturalnost kurikula i odgojnoobrazovnih procesa postaje važno svojstvo odgojno-obrazovnih ustanova. Cilj ovoga rada je prikazati i obrazložiti sastavnice znanstveno utemeljenog koncepta multikulturnog odgoja i obrazovanja u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO), na temelju analize postojećih istraživanja i relevantne literature. Riječ je o polazištu, sadržaju i ishodima RPOO koji obuhvaćaju sve sastavnice kurikula. Prepoznatljive su u primjeni kulturno primjerene pedagogije putem usmjerenosti prema identitetu i postignućima djece, razvoju primjerenih odnosa odgojitelja, djece i roditelja te afirmaciji ravnopravnosti i izvrsnosti sve djece. Podrazumijeva holistički pristup odgoju i obrazovanju koji je usklađen s razvojnim, kulturalnim i ostalim karakteristikama svakog djeteta i smatra se važnim mehanizmom unaprjeđivanja inkluzivnih vrijednosti pojedinaca, zajednica i društva u cjelini.

Ključne riječi

kulturno primjerena pedagogija; multikulturalnost; rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

260520

URI

https://hrcak.srce.hr/260520

Datum izdavanja:

16.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.151 *