Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/zefzg.2021.1.93
Prednosti i nedostaci elektroničke maloprodaje u Republici Hrvatskoj s aspekta potrošača u 2020. godini
Ivan Kovač
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Mirko Palić
orcid.org/0000-0001-8192-7868
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Martina Hrkać
Sažetak
Razvoj suvremene informatičko-komunikacijske tehnologije povezan s pandemijom COVID-a uzrokovali su tektonske promjene u maloprodaji kako u svijetu tako i u Republici Hrvatskoj. Snažan rast elektroničke maloprodaje ima brojne prednosti ali i nedostatke u odnosu na klasičnu maloprodaju u prodavaonici. Upravo je stoga glavni cilj istraživanja ovog rada bio ispitati prednosti i nedostatke elektroničke maloprodaje iz perspektive potrošača u Republici Hrvatskoj. U tu svrhu provedeno je eksplorativno primarno empirijsko istraživanje putem anonimnog anketnog upitnika na uzorku od 804 ispitanika. Rezultati istraživanja upućuju na to da potrošači u Republici Hrvatskoj prepoznaju brojne prednosti kupnje putem Interneta. Upravo su čimbenici praktičnosti poput uštede vremena, dostupnosti različitih proizvoda/usluga i 24-satnog radnog vremena najvažniji motivatori za korištenje ovog maloprodajnog kanala. Problemi s povratom i zamjenom naručenih proizvoda, neodgovarajući prikaz i opis ponude te nemogućnost dostave u Hrvatsku identificirani su kao najznačajniji demotivatori kod kupnje putem Interneta. Zanimljivo je da pitanja sigurnosti plaćanja i zloupotrebe osobnih podataka ne utječu značajnije na odluku o kupnji. Podizanjem i unaprjeđenjem razine usluge, posebno one vezane uz kupcima najvažnije motivatore i demotivatore kupnje, moguće je značajno unaprijediti atraktivnost i konkurentnost internetskih prodavaonica u očima potrošača te time osigurati njihov uspješan daljnji razvoj i poslovanje.
Ključne riječi
elektronička maloprodaja; ponašanje potrošača; Hrvatska; marketing
Hrčak ID:
260665
URI
Datum izdavanja:
19.7.2021.
Posjeta: 1.712 *