Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

UTJECAJ PROVJERAVANJA I OCJENJIVANJA ZNANJA NA UČENJE

Marjana Penca Palčić ; Osnovna škola Šentjernej, Slpvenija


Puni tekst: hrvatski pdf 185 Kb

str. 137-148

preuzimanja: 4.752

citiraj


Sažetak

Posljedice loše nastave ne mogu se otkloniti tek postupcima strogoga ocjenjivanja, a osim toga, loše ocjenjivanje često deformira prednost dobre nastave. Zato na važnosti sve više dobiva provjeravanje znanja, raširenost situacija u kojima se provjeravanje odvija i promjena načina provjeravanja što posljedično utječe i na učenje. Provjeravanje i ocjenjivanje sastavni su dijelovi nastavnoga procesa. Svoju ulogu imaju tako u procesu podučavanja, kako i u procesu učenja. Način provjeravanja i ocjenjivanja utječe na to kako će učenici učiti, kakvo će znanje usvojiti i kakav će stav prema učenju i znanju zauzeti. Na napredak u učenju prije svega utječe provjeravanje znanja koje daje informaciju o tome odakle treba krenuti, provjeravanje koje obavještava o napretku učenika u postizanju zacrtanih ciljeva te govori o tome jesu li pristupi učitelja učinkoviti i u kojoj mjeri učenici ovladaju zacrtanim ciljevima. Učitelj koji provjeravanje poima kao sastavni dio učenja, smisao nastave vidi u tome da učenicima omogući izgradnju i produbljivanje znanja te preuzimanje nadzora nad vlastitim učenjem jer samo tako može bitno utjecati na njihovo učenje. Samo dobra provjera znanja omogućuje kvalitetno učenje.

Ključne riječi

provjeravanje; ocjenjivanje; L kvalitetnije učenje

Hrčak ID:

24076

URI

https://hrcak.srce.hr/24076

Datum izdavanja:

12.5.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.952 *