Stručni rad
UTJECAJ PROVJERAVANJA I OCJENJIVANJA ZNANJA NA UČENJE
Marjana Penca Palčić
; Osnovna škola Šentjernej, Slpvenija
Sažetak
Posljedice loše nastave ne mogu se otkloniti tek postupcima strogoga ocjenjivanja, a osim toga, loše ocjenjivanje često deformira prednost dobre nastave. Zato na važnosti sve više dobiva provjeravanje znanja, raširenost situacija u kojima se provjeravanje odvija i promjena načina provjeravanja što posljedično utječe i na učenje. Provjeravanje i ocjenjivanje sastavni su dijelovi nastavnoga procesa. Svoju ulogu imaju tako u procesu podučavanja, kako i u procesu učenja. Način provjeravanja i ocjenjivanja utječe na to kako će učenici učiti, kakvo će znanje usvojiti i kakav će stav prema učenju i znanju zauzeti. Na napredak u učenju prije svega utječe provjeravanje znanja koje daje informaciju o tome odakle treba krenuti, provjeravanje koje obavještava o napretku učenika u postizanju zacrtanih ciljeva te govori o tome jesu li pristupi učitelja učinkoviti i u kojoj mjeri učenici ovladaju zacrtanim ciljevima. Učitelj koji provjeravanje poima kao sastavni dio učenja, smisao nastave vidi u tome da učenicima omogući izgradnju i produbljivanje znanja te preuzimanje nadzora nad vlastitim učenjem jer samo tako može bitno utjecati na njihovo učenje. Samo dobra provjera znanja omogućuje kvalitetno učenje.
Ključne riječi
provjeravanje; ocjenjivanje; L kvalitetnije učenje
Hrčak ID:
24076
URI
Datum izdavanja:
12.5.2008.
Posjeta: 7.952 *