Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22522/cmr20210162
Medijske navike, povjerenje publike i lažne vijesti u doba koronavirusa
Petra Begović
; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Danijel Labaš
; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U ovom su radu analizirane navike korištenja medija, posebno digitalnih, vjerodostojnost njihovog sadržaja u očima publike i mišljenja o lažnim vijestima za vrijeme kriznoga razdoblja, koje je poznato i kao „doba pandemije koronavirusa“, dok je Svjetska zdravstvena organizacija upozorila i na činjenicu da je istodobno riječ bila i o infodemiji. Upravo je tim terminom potvrđena važnost uloge medija, koji su mogli pridonijeti smirivanju krize ili su mogli prenositi dezinformacije, lažne vijesti i vijesti vezane uz teoriju zavjere i to upravo u doba kada su publici bili najpotrebniji. Ovo istraživanje, čiji je cilj bio ispitati ulogu medija kao važnog izvora informacija u doba pandemije koronavirusa, provedeno je metodom ankete putem interneta od 27. travnja do 15. svibnja 2020. godine. Rezultati istraživanja pokazali su da su mediji važan izvor informacija u koje ispitanici imaju povjerenja, a informacije su im pomogle u samom razumijevanju krize i usmjeravanju prema odgovarajućem ponašanju u kriznoj situaciji.
Ključne riječi
mediji; medijske navike; vjerodostojnost; lažne vijesti; koronavirus; komuniciranje u krizi
Hrčak ID:
261003
URI
Datum izdavanja:
27.7.2021.
Posjeta: 3.214 *