Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32914/i.54.3-4.5

UTJECAJ VJERODOSTOJNOSTI PREPORUKA INFLUENCERA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA NA PONAŠANJE POTROŠAČA PREMA MARKAMA

Piotr Kwiatek ; Američko sveučilište na Bliskom istoku, Kuvajt; Ciparski međunarodni institut za menadžment, Cipar; Američko sveučilište na Bliskom istoku, Kuvajt
Radoslav Baltezarević ; Američko sveučilište na Bliskom istoku, Kuvajt; Ciparski međunarodni institut za menadžment, Cipar; Američko sveučilište na Bliskom istoku, Kuvajt
Stavros Papakonstantinidis ; Američko sveučilište na Bliskom istoku, Kuvajt; Ciparski međunarodni institut za menadžment, Cipar; Američko sveučilište na Bliskom istoku, Kuvajt


Puni tekst: engleski pdf 615 Kb

str. 181-196

preuzimanja: 1.249

citiraj


Sažetak

Sažetak
Tvrtke sve više postaju svjesne važnosti i mogućnosti koje pružaju društvene mreže kako bi brže i učinkovitije komunicirale sa svojim potrošačima. Također, vrlo često, kako bi na svoje ciljno tržište prenijele poruku o vrijednosti svojih marki, organizacije angažiraju utjecajne ljude koji se smatraju tvorcima javnog mnijenja u virtualnom okruženju. Danas su društveni mediji pretrpani mikro i makro influencerima ili barem onima koji se predstavljaju kao takvi. Njihov je glavni posao predstavljati i preporučivati marke drugim korisnicima (njihovim sljedbenicima) i na taj način utjecati na stavove potrošača o robnim markama i možda ojačati njihove odluke o kupnji. Vrlo često tvrtke angažiraju influencere na društvenim mrežama kako bi uz naknadu promovirali svoje marke. Kako bi imale veću kontrolu nad svojim komunikacijskim aktivnostima, tvrtke im unaprijed dostavljaju sadržaj koji žele prenijeti potrošačima, ali i vremenski okvir kada bi poruka trebala biti pokrenuta. Na taj način organizacije pokušavaju smanjiti rizik pretvaranja elektroničke komunikacije usmenom predajom (EWOM) u negativnu. Da bi potrošači mogli vjerovati preporukama influencera na društvenim mrežama, ti ljudi moraju imati značajnu stručnost u određenom području, karizmu i poštovanje drugih korisnika, tako da njihova vjerodostojnost utječe na vrijednost sadržaja i preporuka koje daju u internetskom okruženju. Cilj ovog rada je predstaviti stavove ispitanika koji koriste web stranice društvenih mreža o utjecaju vjerodostojnosti preporuka influencera na društvenim mrežama te njihovo mišljenje o tome utječe li i na koji način njihova vjerodostojnost na stavove potrošača prema robnim markama.

Ključne riječi

društveni mediji; influenceri; vjerodostojnost; ponašanje potrošača; elektronička usmena komunikacija (EWOM)

Hrčak ID:

262339

URI

https://hrcak.srce.hr/262339

Datum izdavanja:

30.8.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.051 *