Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/sv.70.1.1
Glazbene preferencije učenika prema klasičnoj glazbi 20.stoljeća i glazbama svijeta - hipoteza otvorenosti
Snježana Dobrota
orcid.org/0000-0001-7130-0199
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska
Marija Sarajčev
Sažetak
U radu su istražene preferencije učenika prema klasičnoj glazbi, glazbi 20. stoljeća i glazbama svijeta te utjecaj dobi, spola i poznatosti na preferencije glazbe 20. stoljeća i glazbi svijeta. U okviru istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka i skala procjene za ispitivanje preferencija glazbenih ulomaka na uzorku od 183 sudionika i to učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole te učenika završnog razreda gimnazije. Učenici generalno pokazuju najveće preferencije glazbi svijeta. Potvrđen je utjecaj dobi na preferencije glazbe 20. stoljeća i glazbe svijeta. Učenice, u odnosu na učenike, pokazuju veće preferencije glazbe 20. stoljeća, a u slučaju glazba svijeta nisu uočene statistički značajne razlike s obzirom na spol. Potvrđeno je da učenici pokazuju veće preferencije poznate glazbe u odnosu na glazbu koja im nije poznata. Činjenica da su mlađi učenici otvoreniji prema različitim glazbenim stilovima može imati značajne implikacije za koncipiranje glazbenih aktivnosti predškolske i rane školske dobi.
Ključne riječi
glazbeni stilovi, glazbene preferencije, hipoteza otvorenosti, nastava glazbe
Hrčak ID:
263035
URI
Datum izdavanja:
28.9.2021.
Posjeta: 1.051 *