Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.30.3.03
Posredujuća uloga interakcije između nastavnika i učenika u odnosu temperamenta sa samopoštovanjem i školskim uspjehom učenika
Slavica Šimić Šašić
orcid.org/0000-0002-4465-1716
; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Ana Šimunić
orcid.org/0000-0003-0476-8415
; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Mira Klarin
; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati posredujuću ulogu
interakcije između nastavnika i učenika u odnosu između
temperamenta i samopoštovanja te školskog uspjeha kod
učenika viših razreda osnovne škole na uzorku učenika iz
Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Djelomično su potvrđene
pretpostavke o doprinosu dimenzija temperamenta
(samokontrole i negativne afektivnosti) i nastavničke
interakcije (utjecaja i blizine) u objašnjenju samopoštovanja i
školskog uspjeha učenika. Slični odnosi među mjerenim
varijablama potvrđeni su na oba uzorka učenika.
Samokontrola, negativna afektivnost i nastavnička blizina
izravno su predviđale samopoštovanje, dok je samokontrola
neizravno pridonosila samopoštovanju preko nastavničke
blizine. Školskom uspjehu izravno su pridonosile
samokontrola i nastavnička blizina, a značajan je bio i
neizravni doprinos samokontrole na školski uspjeh preko
nastavničke blizine. Rezultati istraživanja pokazuju važnost
izravnoga doprinosa temperamenta samopoštovanju i
školskom uspjehu učenika, ali i neizravnog preko kvalitete
nastavničke interakcije.
Ključne riječi
interakcija između nastavnika i učenika; temperament; samopoštovanje; školski uspjeh
Hrčak ID:
263206
URI
Datum izdavanja:
6.10.2021.
Posjeta: 2.005 *