Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.30.3.03

Posredujuća uloga interakcije između nastavnika i učenika u odnosu temperamenta sa samopoštovanjem i školskim uspjehom učenika

Slavica Šimić Šašić orcid id orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Ana Šimunić orcid id orcid.org/0000-0003-0476-8415 ; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Mira Klarin ; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 347 Kb

str. 509-531

preuzimanja: 690

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati posredujuću ulogu
interakcije između nastavnika i učenika u odnosu između
temperamenta i samopoštovanja te školskog uspjeha kod
učenika viših razreda osnovne škole na uzorku učenika iz
Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Djelomično su potvrđene
pretpostavke o doprinosu dimenzija temperamenta
(samokontrole i negativne afektivnosti) i nastavničke
interakcije (utjecaja i blizine) u objašnjenju samopoštovanja i
školskog uspjeha učenika. Slični odnosi među mjerenim
varijablama potvrđeni su na oba uzorka učenika.
Samokontrola, negativna afektivnost i nastavnička blizina
izravno su predviđale samopoštovanje, dok je samokontrola
neizravno pridonosila samopoštovanju preko nastavničke
blizine. Školskom uspjehu izravno su pridonosile
samokontrola i nastavnička blizina, a značajan je bio i
neizravni doprinos samokontrole na školski uspjeh preko
nastavničke blizine. Rezultati istraživanja pokazuju važnost
izravnoga doprinosa temperamenta samopoštovanju i
školskom uspjehu učenika, ali i neizravnog preko kvalitete
nastavničke interakcije.

Ključne riječi

interakcija između nastavnika i učenika; temperament; samopoštovanje; školski uspjeh

Hrčak ID:

263206

URI

https://hrcak.srce.hr/263206

Datum izdavanja:

6.10.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.005 *