Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Svijest o baštini oduvijek se mijenjala

Marja Mia Kolendić


Puni tekst: hrvatski pdf 2.258 Kb

str. 88-95

preuzimanja: 200

citiraj


Sažetak

Intervju s umjetnicom Lanom Stojićević.
Lana Stojićević je umjetnica koja kombinira vizualno i taktilno, arhitekturu i performans, prostorno izražavanje i fotografiju. Njeni radovi plešu na rubu svake od tih disciplina, ali ih Lana jednako tako majstorski kombinira, točno onim intenzitetom da nas dirne u živac i uvuče u problematiku kojom se trenutno bavi. Kako sama kaže, njena je umjetnička strategija fokusirana na borbu za prostor i „izmišljanje prostora“, međutim jednako tako djeluje u senzibilitetu lokalnog i naslijeđenog, spajajući etnografiju s umjetno nastalom topografijom i nudeći nam neorenesansni kolaž ono infrastrukturnog i arhitektonskog dobra koje smo naslijedili boom-om turizma i kapitalizma, za koji, sudeći po istom tom nasljeđu nismo ni antropološki ni emocionalno zreli. Radovi mlade umjetnice svojevrstan su apel za demistifikacijom pojma nasljeđa te za očuvanjem onog što je nedvojbeno vrijedno.
Vrlo aktualna i avangardna, ona se bavi arhitekturom i urbanističkim planiranjem kao jednom od važnijih grana svojih radova, te uočava direktnu vezu arhitekture i ekonomske i socijalne slike društva. Svojim radovima Crno brdo, Parcela ili Villa Roza na ponekad i ironičan način prikazuje našu stvarnost, shvaćanje odnosa privatnog i javnog prostore te pseudostručnu arhitekturu kojom smo okruženi.
Jednako tako, te iste spoznaje o važnosti arhitekture i prostora na čovjeka svojom umjetnošću prenosi na šire krugove društva, nešto što vrlo malo umjetnika trenutno radi.

Ključne riječi

umjetnica; TEF; kupola; maketa; Dalmacija

Hrčak ID:

264080

URI

https://hrcak.srce.hr/264080

Datum izdavanja:

31.1.2019.

Posjeta: 770 *