Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31823/d.29.3.5
Od ideje održivosti / održivoga razvoja do odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u školama
Renata Jukić
orcid.org/0000-0003-1433-5920
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sara Kakuk
orcid.org/0000-0002-5368-7788
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Emanuela Ham
orcid.org/0000-0001-8179-2801
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Današnje, postmoderno vrijeme, vrijeme ambivalentnih vrijednosti upozorava na potrebu usvajanja novih vrijednosnih paradigmi unutar odgojno-obrazovnoga sustava. Održivi razvoj držimo znanstvenim konceptom, filozofijom življenja suvremenoga čovjeka i praksom razvoja kojom se postiže ravnoteža ekonomsko-socijalno-ekoloških ciljeva za dobrobit budućih generacija. Današnjica narušenih općeljudskih vrijednosti upućuje čovjeka odgovornom odnosu prema okolini prihvaćajući održivi razvoj kao filozofski pristup i pragmatično djelovanje sa sustavom temeljnih ljudskih vrijednosti i djelovanja. U tom smislu implementiranje ciljeva, zadataka i sadržaja održivoga razvoja u suvremeni kurikul mora postati imperativ suvremene škole. Rad razmatra ulogu odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u suvremenoj školi dajući pregled znanstvenih pogleda uz kritičko promišljanje navedene problematike.
Ključne riječi
kroskurikularni pristup; kritičko promišljanje; održivi razvoj; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; stavovi i vrijednosti održivosti; odgoj; suvremeni kurikul
Hrčak ID:
265983
URI
Datum izdavanja:
30.11.2021.
Posjeta: 2.159 *