Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i3.3934

Istraživanje postignuća i motivacije učenja tekstualnoga programskog jezika među učenicima osnovnih škola u Republici Srbiji

Dragan Rastovac orcid id orcid.org/0000-0002-6418-2953 ; Department of Informatics and media Faculty of Education Sombor University of Novi Sad Podgorička 4, 25101 Sombor, Serbia
Milinko Mandić ; Department of Informatics and media Faculty of Education Sombor University of Novi Sad Podgorička 4, 25101 Sombor, Serbia
Violeta Majski ; Elementary school “Dositej Obradović”, Sombor Slaviše Vajnera Čiče bb, 25101 Sombor, Srbija
Dragan Cvetković orcid id orcid.org/0000-0002-2563-3598 ; Department of Informatics and media Faculty of Education Sombor University of Novi Sad Podgorička 4, 25101 Sombor, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 348 Kb

str. 819-850

preuzimanja: 176

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 348 Kb

str. 819-850

preuzimanja: 155

citiraj


Sažetak

Uvođenje informatike i računarstva kao obveznoga predmeta za učenike od petog
do osmog razreda osnovne škole te programiranja kao osnovnoga sadržaja kurikula
predstavlja veliki iskorak u osnovnom obrazovanju u Republici Srbiji. U ovom
radu provodeno je istraživanje na N = 58 učenika osnovnih škola šestog razreda. U
školskoj godini 2016./17. učenici su učili programski jezik Scratch, a u školskoj godini
2017./18. učili su programski jezik Python. Tečajevi programiranja realizirali su se
jednom tjedno (45 minuta) tijekom 17 tjedana. Cilj je ove studije pratiti tijek učenja
vizualnoga i tekstualnoga programskog jezika sljedeći novi OŠ kurikul u Republici
Srbiji te istražiti postignuće i motivaciju učenika za nastavak učenja programiranja.
Korišteni istraživački instrument bio je upitnik. Rezultati ovoga istraživanja pokazali
su da je učenicima bilo lakše svladati vizualni programski jezik Scratch nego
tekstualni programski jezik Python. Međutim, rezultati istraživanja pokazuju da su
algoritamski način razmišljanja i motivacija za učenje programiranjem tekstualnoga
jezika zadovoljavajući s obzirom na to da učenici s tim nisu imali prethodno iskustvo.

Ključne riječi

osnovno obrazovanje; računalno razmišljanje, tekstualno programiranje; vizualno programiranje

Hrčak ID:

266843

URI

https://hrcak.srce.hr/266843

Datum izdavanja:

17.11.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 873 *