Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i3.4511

Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva

Maja Drvodelić orcid id orcid.org/0000-0003-2633-5573 ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Vlatka Domović orcid id orcid.org/0000-0001-5794-6786 ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Monika Pažur orcid id orcid.org/0000-0003-0936-0048 ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 415 Kb

str. 675-707

preuzimanja: 174

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 415 Kb

str. 675-707

preuzimanja: 291

citiraj


Sažetak

U proljeće 2020. godine, zbog globalne pandemije uzrokovane koronavirusom,
obrazovni sustavi u cijelome svijetu uveli su novi oblik obrazovanja nazvan
„izvanredno obrazovanje na daljinu – IOD” (eng. Emergency Remote Education). S
obzirom na to da su roditelji važni dionici obrazovnoga procesa, njihova perspektiva
novonastale situacije važna je za bolje razumijevanje obrazovnoga procesa koji
se odvija u incidentnim situacijama. Stoga je temeljni cilj ovoga istraživanja bio
utvrditi percepciju IOD roditelja učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne
škole. Istraživanje je provedeno online tijekom nacionalnoga lockdowna u proljeće
2020. Rezultati ukazuju da roditelji najpozitivnije procjenjuju angažman učiteljice.
Nadalje, roditelji ističu da IOD donosi nove zahtjeve vezane za razinu roditeljskoga
uključivanja u proces učenja njihove djece što kod njih stvara dodatan stres i remeti
svakodnevno izvršavanje poslovnih i obiteljskih obaveza te ih stavlja u novu ulogu
roditelja kao učitelja. Trećina roditelja smatra kako dijete dobiva previše zadataka
i da je IOD prezahtjevno. Opterećenost roditelja IOD kao i način na koji roditelji
percipiraju opterećenost djece IOD značajno je povezano sa stupnjem obrazovanja
roditelja, s roditeljskim radnim statusom i sa stupnjem dječje samostalnosti. Nalazi
ovoga istraživanja vode boljem razumijevanju roditeljske uloge u IOD tijekom
pandemije te mogu poslužiti kao podloga za razvoj sustava podrške roditeljima u
mogućim novim incidentnim situacijama.

Ključne riječi

djeca; izvanredno obrazovanje na daljinu; pandemija COVID-19; primarno obrazovanje; roditeljska perspektiva

Hrčak ID:

266846

URI

https://hrcak.srce.hr/266846

Datum izdavanja:

17.11.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.176 *