Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i3.3570

Uspoređivanje metoda učenja utemeljenoga na problemskom i projektnom učenju u nastavi Fizike

Sabri Kan orcid id orcid.org/0000-0003-1016-1257 ; Physics Department Ataturk Science and Art Centre Adnan Menderes Mahallesi İspinoz Sokak No 16/2, 77200 Yalova, Turkey
Ahmed Zeki Saka orcid id orcid.org/0000-0002-0562-3640 ; Physics Department Faculty of Education Trabzon University Fatih Eğitim Fakültesi, Söğütlü Mahallesi Adnan Kahveci Bulvarı, Akçaabat, 61335 Trabzon, Turkey


Puni tekst: engleski pdf 328 Kb

str. 731-765

preuzimanja: 346

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 328 Kb

str. 731-765

preuzimanja: 171

citiraj


Sažetak

Learning - PjBL) i problemskoga učenja (Problem Based Learning - PBL) u nastavi
Fizike na osnovi razvoja učeničkih postignuća, razvoja vještina rješavanja problema
(Problem Solving Skills - PSS) i analizi područja primjene. Ovo istraživanje provedeno
je metodom osobite situacije s 48 učenika 9. razreda na satu Fizike, obrađujući temu
„Elektricitet i magnetizam” u Prirodoslovnoj gimnaziji u turskoj Mramornoj regiji. U
ovom istraživanju korištena su kvantitativna i kvalitativna sredstva za prikupljanje
podataka. Kvantitativni podatci analizirani su pomoću statističkoga programa SPSS.
Kvalitativni podatci su evaluirani koristeći sadržajnu analizu i analizu dokumenata.
Rezultati upućuju na to da je primjena metode projektnoga učenja učinkovitija
u odnosu na primjenu problemskoga učenja. Osim toga, obje metode doprinose
poboljšanju učeničkih postignuća, njihova interesa za fiziku i odgovornosti prema
učenju fizike. Prema rezultatima istraživanja, nastavnici Fizike trebali bi ispuniti
potrebni korak prikupljanja informacija i obratiti pozornost na usaglašenost grupa
koje će biti formirane u učionici pri primjeni metoda projektnoga učenja (PjBL) i
problemskoga učenja (PBL).

Ključne riječi

elektricitet i magnetizam, natava Fizike; problemsko učenje; projektno učenje; rješavanje problema; vještine

Hrčak ID:

266852

URI

https://hrcak.srce.hr/266852

Datum izdavanja:

17.11.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.097 *