Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i3.3570
Uspoređivanje metoda učenja utemeljenoga na problemskom i projektnom učenju u nastavi Fizike
Sabri Kan
orcid.org/0000-0003-1016-1257
; Physics Department Ataturk Science and Art Centre Adnan Menderes Mahallesi İspinoz Sokak No 16/2, 77200 Yalova, Turkey
Ahmed Zeki Saka
orcid.org/0000-0002-0562-3640
; Physics Department Faculty of Education Trabzon University Fatih Eğitim Fakültesi, Söğütlü Mahallesi Adnan Kahveci Bulvarı, Akçaabat, 61335 Trabzon, Turkey
Sažetak
Learning - PjBL) i problemskoga učenja (Problem Based Learning - PBL) u nastavi
Fizike na osnovi razvoja učeničkih postignuća, razvoja vještina rješavanja problema
(Problem Solving Skills - PSS) i analizi područja primjene. Ovo istraživanje provedeno
je metodom osobite situacije s 48 učenika 9. razreda na satu Fizike, obrađujući temu
„Elektricitet i magnetizam” u Prirodoslovnoj gimnaziji u turskoj Mramornoj regiji. U
ovom istraživanju korištena su kvantitativna i kvalitativna sredstva za prikupljanje
podataka. Kvantitativni podatci analizirani su pomoću statističkoga programa SPSS.
Kvalitativni podatci su evaluirani koristeći sadržajnu analizu i analizu dokumenata.
Rezultati upućuju na to da je primjena metode projektnoga učenja učinkovitija
u odnosu na primjenu problemskoga učenja. Osim toga, obje metode doprinose
poboljšanju učeničkih postignuća, njihova interesa za fiziku i odgovornosti prema
učenju fizike. Prema rezultatima istraživanja, nastavnici Fizike trebali bi ispuniti
potrebni korak prikupljanja informacija i obratiti pozornost na usaglašenost grupa
koje će biti formirane u učionici pri primjeni metoda projektnoga učenja (PjBL) i
problemskoga učenja (PBL).
Ključne riječi
elektricitet i magnetizam, natava Fizike; problemsko učenje; projektno učenje; rješavanje problema; vještine
Hrčak ID:
266852
URI
Datum izdavanja:
17.11.2021.
Posjeta: 1.903 *