Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v23i3.4018
Delfi-metoda istraživanja i verifikacija procjene videozapisa o kemijskim eksperimentima
Cui Liu
; College of Teacher Education Jiangsu Normal University 101 Shanghai Rd., Xuzhou, Jiangsu Province, China
Sufen Chen
orcid.org/0000-0001-8453-0225
; Graduate Institute of Digital Learning and Education, National Taiwan University of Science and Technology 43, Sec.4, Keelung Rd., Taipei, Taiwan 106, R.O.C.
Shou Liu
; School of Chemistry & Materials Science Jiangsu Normal University 101 Shanghai Rd., Xuzhou, Jiangsu Province, China
Jinfyuan Liu
; School of Chemistry & Materials Science Jiangsu Normal University 101 Shanghai Rd., Xuzhou, Jiangsu Province, China
Jie Wang
; School of Chemistry & Materials Science Jiangsu Normal University 101 Shanghai Rd., Xuzhou, Jiangsu Province, China
Yingying Han
; School of Chemistry & Materials Science Jiangsu Normal University 101 Shanghai Rd., Xuzhou, Jiangsu Province, China
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je primijeniti Delfi-metodu za dobivanje i kombiniranje
podudarnih mišljenja, kako bi se izradili pokazatelji pomoću kojih budući nastavnici
kemije mogu procijeniti videozapise o kemijskim eksperimentima. Ovo istraživanje
provedeno je u dvije faze. U prvoj je izrađen Upitnik za procjenu videozapisa o
kemijskim eksperimentima pomoću modificirane Delfi metode. Na taj su način
utvrđena podudarna mišljenja i provedena tri kruga anketiranja uživo ili u online
obliku. Uzorak se sastojao od 50 ispitanika – profesora, docenata, studenata
dodiplomskih studija te srednjoškolskih nastavnika. Upitnik za procjenu videozapisa
pokazao je visoku razinu konsenzusa, što potvrđuju koeficijent varijacije i Kendallov
W koeficijent podudarnosti u drugom i trećem krugu anketiranja. Finalna verzija
obuhvaća 20 pokazatelja za tri glavna aspekta: organizaciju sadržaja, izvođenje
eksperimenta i kvalitetu videozapisa. U drugoj fazi provedenen je kvazieksperiment
kako bi se testirao učinak primjene Upitnika u kolegiju Metodika nastave kemije.
Eksperimentalna skupina (n = 22) koristila je upitnik kako bi procijenila vlastite
videozapise i provela refleksiju o izvedbi eksperimenta, dok je kontrolna skupina
(n = 11) odradila iste zadatke, no bez upitnika. Utvrđeno je da su budući nastavnici
koji su koristili Upitnik za procjenu videozapisa o kemijskim eksperimentima
izvodili bolje nastavu u laboratoriju (t(31) = 4,25, p < .001) i kemijske eksperimente
(t(31) = 4,95, p < .001) od onih koji su samo izrađivali videozapise. Istraživanje je
potvrdilo učinkovitost Upitnika za procjenu videozapisa o kemijskim eksperimentima
kao pomoć budućim nastavnicima Kemije u poboljšanju vještina izvođenja kemijskih
eksperimenata.
Ključne riječi
procjena; istraživanje u nastavi kemije; nastava u laboratoriju; učenje temeljeno na multimediji
Hrčak ID:
266855
URI
Datum izdavanja:
17.11.2021.
Posjeta: 1.432 *