Poslovna izvrsnost, Vol. 15 No. 2, 2021.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/pi-be/2021.15.2.41
DIMENZIJE KVALITETE ZDRAVSTVENIH USLUGA BAZIRANE NA PERCEPCIJI KORISNIKA PRIMARNE ZDRAVSTVENE NJEGE UZ PRIMJENU FAKTORSKE ANALIZE
Aldin Brajić
; PhD candidate, Faculty of Economics of the University of Tuzla, Bosnia and Herzegovina
Samira Dedić
; Faculty of Economics of the University of Tuzla, Bosnia and Herzegovina
Saliha Brajić
; PhD candidate, Faculty of Economics of the University of Tuzla, Bosnia and Herzegovina
Sažetak
U suvremenom poslovnom okruženju zahtjev za kvalitetnijim zdravstvenim
uslugama postaje imperativ. Otvorenost tržišta u području primarne zdravstvene njege
dovela je javne zdravstvene ustanove do primjene koncepta upravljanja kvalitetom kao
ključnog instrumenta u borbi protiv konkurencije. Ovaj se rad nadovezuje na prethodno
objavljenu studiju o očekivanjima korisnika primarne zdravstvene njege, koja se sada
usredotočuje na njihovu percepciju i prepoznavanje praznina kako bi se razvio konačni
model upravljanja kvalitetom primarne zdravstvene njege. Istraživanje je provedeno
korištenjem modificiranog anketnog upitnika SERVQUAL na kontroliranom slučajnom
uzorku od 300 korisnika primarne zdravstvene njege u devet općina Tuzlanskog kantona
Bosne i Hercegovine. Korištena je eksplorativna faktorska analiza glavnih komponenata
na temelju ortogonalne rotacije VARIMAX. Opći cilj istraživanja je korištenje
znanstvenih metoda za izgradnju konačnog modela upravljanja kvalitetom zdravstvenih
usluga u javnim ustanovama primarne zdravstvene njege. Na temelju postavljenog cilja
definirana je središnja hipoteza koja kaže da je primjenom faktorske analize moguće
identificirati ključne dimenzije i atribute kvalitete zdravstvene usluge s aspekta percepcije
korisnika primarne zdravstvene njege. Istraživanje potvrđuje postojanje odabranih četiri
dimenzija kvalitete zdravstvenih usluga na ljestvici percepcije, pa su izneseni zaključci i
prijedlozi za menadžere primarne zdravstvene njege. Ograničenje istraživanja odnosi se
na geografsko ograničenje odabranog uzorka, te se preporučuje proširenje istraživanja
na cijelo područje Bosne i Hercegovine.
Ključne riječi
zdravstvena njega; faktorska analiza; korisnička percepcija; kvaliteta usluga; model
Hrčak ID:
266887
URI
Datum izdavanja:
10.12.2021.
Posjeta: 1.675 *