Prethodno priopćenje
Primjena linearnoga programiranja u optimizaciji poslovanja poslovnoga subjekta iz područja maloprodaje
Maja Gregorić
orcid.org/0000-0001-6989-045X
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci, Opatija, Hrvatska
Katarina Heski
Sažetak
Uvjeti globalne konkurencije na suvremenom tržištu određuju konkurentsku
prednost poduzeća. Konkurentska prednost podrazumijeva primjenu učinkovitijih i
inovativnijih proizvodnih procesa i metoda. Mnogobrojni činitelji poslovanja, interni i eksterni,
nameću potrebu za utvrđivanjem i izborom različitih varijanti poslovanja, pri čemu je važno
izabrati odgovarajuću varijantu iz skupa raspoloživih rješenja. Čim se ciljevi poslovanja
ekonomskih subjekata mogu kvantitativno izraziti, za donošenje optimalnih poslovnih odluka
vrlo se efikasno koriste različiti ekonomsko - matematički modeli.
Problem ovoga istraživanja očituje se u utvrđivanju efikasnosti ekonomsko - matematičkih
modela i metoda u rješavanju problema odlučivanja unutar maloga poduzeća. Iz spomenutoga
proizlazi polazna hipoteza ovog istraživanja: Primjena metoda linearnoga programiranja
omogućava optimizaciju poslovnoga rezultata u ograničenim uvjetima poslovanja maloga
poduzeća.
Uvažavajući uvjete poslovanja, definirana su tri modela linearnoga programiranja, te je pri
utvrđivanju optimalnoga asortimana poslovnoga subjekta korištena simpleks metoda. Rezultati
empirijskoga primjera pokazuju da primjenom modela linearnoga programiranja donositelj
odluke ima mogućnost upoznati se s mogućim efektima odluke, i temeljem toga, a u skladu sa
svojim ciljevima, odabrati optimalan način rješavanja konkretnoga poslovnoga problema.
Ključne riječi
optimizacija; metode linearnoga programiranja; simpleks metoda; analiza osjetljivosti
Hrčak ID:
267299
URI
Datum izdavanja:
15.12.2021.
Posjeta: 907 *