Stručni rad
https://doi.org/10.32817/amssd.4.4.1
Jesu li zadaci iz matematike na natjecanjima za osnovnu školu u RH preteški? Od Školskog natjecanja do JBMO-a
Ana Ostojić
; Osnovna škola Meje
Sažetak
Analizom riješenosti zadataka na svim razinama natjecanja proteklih godina u Republici Hrvatskoj koje redovito vrše učitelji i nastavnici matematike na svojim Stručnim vijećima, s konkretnim osvrtom na školsku godinu 2018./2019., lako je detektirati one zadatke koje su učenici manje uspješno riješili. Poseban osvrt sigurno zaslužuje Županijsko natjecanje. Mnogi će se mentori složiti da su ti zadaci preteški i da učenici zbog toga odustaju od natjecanja iz matematike. Je li to doista tako ili postoje
i drugi razlozi zbog kojih učenicima ponestaje motivacije? Ponestaje li zaista motivacije onima najuspješnijima? S druge strane, što takve
učenike očekuje na Međunarodnim natjecanjima i kako se za natjecanja pripremaju njihovi vršnjaci izvan granica RH? Trebamo li spustiti razinu očekivanja od naših učenika ili dopuniti razine natjecanja koje smo tijekom godina izgubili? Brojna pitanja traže odgovor, ali prije svega suglasje mentora, članova Školskih i Županijskih povjerenstava te članova Državnog povjerenstva. Članak je napisan za one koji vole Natjecanje iz matematike i one koje zanima kako sustav Natjecanja funkcionira, za učitelje i nastavnike koji svoje slobodno vrijeme rado troše na pripremu materijala, predavanja, zadataka za svoje učenike ili za sve učenike koji rado sudjeluju na matematičkim natjecanjima. Napisan je i za bivše, sadašnje i buduće natjecatelje koji jesu ili će možda postati mentori novim generacijama natjecatelja. Napisan je kako bi o ovim pitanjima još jednom
promišljali svi dionici Natjecanja i kako bismo pokušali razumjeti jedni druge te kritički se osvrnuli na vlastiti doprinos Natjecanju, a sve u cilju poboljšanja kvalitete istoga. Sve s ciljem da zajedno s Državnim povjerenstvom uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje i Ministarstva znanosti i obrazovanja sustav natjecanja unaprijedimo i uskladimo s očekivanjima učenika i mentora, ali i s međunarodnom razinom u kojoj Republika Hrvatska već odavno u kontinuitetu ima zapažene rezultate.
Ključne riječi
razine i vrste natjecanja; uspjeh učenika na natjecanjima; kontinuirani rad i angažman mentora
Hrčak ID:
267400
URI
Datum izdavanja:
11.12.2021.
Posjeta: 2.891 *