Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22572/mi.27.2.1

„Svako zlo za neko dobro“: humor i persuazija u slikama s društvenih mreža tijekom lockdowna

Sunčana Tuksar orcid id orcid.org/0000-0003-0550-4307 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula, Hrvatska
Danijel Labaš ; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 1.555 Kb

str. 7-35

preuzimanja: 373

citiraj


Sažetak

Tijekom lockdowna uslijed pandemije bolesti COVID-19, putem društvenih mreža uvelike su se konzumirale slike (memovi, GIF-ovi, fotografije itd.). Svrha je istraživanja uspostaviti relevantan transmedijski komunikološki istraživački
model kojim se pomoću slika kontekstualno dokumentira određeni period (ožujak – lipanj 2020.). Metoda je vizualna semiotička analiza, kojom se ispituju pouzdanosti kodiranja između slika. Korpus čini 300 vizualnih reprezentacija odabranih prema njihovim istaknutim sudionicima metaforički zastupljenima u odnosu na „stvarnost“. S jedne strane, semantičko-osjetilna veza između slike i promatrača retorički se implicira poslovicom „Svako zlo za neko dobro“. S druge strane, multimodalni alati uspostavljaju humorni persuazivni koncept koji oblikuje publiku. Istaknute domene „ostati doma“ i „izići“ upućuju na određenije varijable, npr. obrazovanje ili turizam. Rezultati potvrđuju modalne prosudbe vezane uz konstrukt humora kao valjanog dokumenta pandemijske situacije. S obzirom na jedinstvena obilježja proizvedena u odnosu slika – poruka – primatelj, konsolidacija podataka predstavlja uporište za strategije i označitelje u funkciji a) predstavljanja i adaptiranja normi te b) postavljanja temelja za buduća istraživanja. Shodno tome, na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli provedena je anketa kojom se potvrđuju pozitivni stavovi studenata za korištenje slika u svrhu medijske edukacije. Strukturiranjem prethodnih spoznaja i novih rezultata, ovo istraživanje postaje modelom za daljnje narativne spoznaje. Jedan je primjer važno pitanje kako mediji utječu na oblikovanje stavova javnosti u vezi cijepljenja protiv koronavirusa.

Ključne riječi

transmedijske reprezentacije; multimodalnost, slike; društvene mreže; humor; persuazija; lockdown; medijska pismenost

Hrčak ID:

267415

URI

https://hrcak.srce.hr/267415

Datum izdavanja:

20.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.248 *