Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22572/mi.27.2.5
Radio u promociji hrvatskog turizma: doba pandemije bolesti COVID-19 i poslije
Marina Mučalo
orcid.org/0000-0003-2577-3707
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Anita Šulentić
orcid.org/0000-0003-2331-4937
; doktorska kandidatkinja, Odjel za medije i komunikaciju,Sveučilište Sjever, Hrvatska
Sažetak
Radio je tradicionalno popularan medij koji i danas ima kontinuiran i stabilan auditorij. Digitalno doba donijelo mu je nove tehničko-tehnološke mogućnosti i multimedijalnost, ali i intenzivnu afirmaciju digitalnog audio odašiljanja
(DAB+). Republika Hrvatska jedna je od vodećih europskih auto-destinacija. Većina gostiju i dosad je stizala osobnim vozilima koje su tijekom odmora često koristili i za izlete. Naviku slušanja radijskog programa tijekom vožnje i danas
konzumira gotovo pola stanovnika Europske unije. Stoga bi napori uloženi u ostvarenje čim boljih turističkih rezultata morali uključivati i radijske postaje, osobito na području Jadranske Hrvatske. Rad donosi nalaze kvalitativnog istraživanja koje je tijekom siječnja i veljače 2021. provedeno na radijskim postajama čije je sjedište upravo na tom području (N=49). Cilj istraživanja bio je utvrditi dosadašnji radijski angažman u produkciji sadržaja ciljno namijenjenih
domaćim i stranim turistima, način i dinamiku suradnje s turističkim subjektima na području emitiranja te potencijal korištenja radija u postpandemijskoj turističkoj sezoni. Istraživanju se odazvalo 28 radijskih urednika (56 %). Svi smatraju radio dobrim medijem za turističku promociju, ali nalazi ukazuju na manjkavost ponude informativnih i promotivnih turističkih sadržaja. Najčešći su razlozi nepovoljne financijske i kadrovske okolnosti. Sinergijom turističkih subjekata i radijskih postaja, radio bi se mogao pokazati pouzdanim poslovnim partnerom.
Ključne riječi
turizam; COVID-19; auto-destinacija; FM radio; DAB+
Hrčak ID:
267464
URI
Datum izdavanja:
20.12.2021.
Posjeta: 1.981 *