Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.spec-issue.9

Interna komunikacija marke za transformaciju zaposlenika u šampione marke: uloga znanja i podudaranja vrijednosti

Maja Konecnik Ruzzier orcid id orcid.org/0000-0002-9776-1863 ; University of Ljubljana, School of Economics and Business
Katja Terglav ; XLAB
Robert Kaše orcid id orcid.org/0000-0002-1020-2285 ; University of Ljubljana, School of Economics and Business


Puni tekst: hrvatski pdf 272 Kb

str. 9-27

preuzimanja: 312

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 272 Kb

str. 9-27

preuzimanja: 340

citiraj


Sažetak

Svrha - Rad naglašava važnost zaposlenika i procesa internoga upravljanja markom u izgradnji i održavanju jakih marki. Konkretnije, istražuje se utjecaj interne komunikacije na predanost zaposlenika marki. Uključivanjem zaposlenikova znanja o marki i podudaranja zaposlenika s markom kao medijatorom, organizacije razvijaju sveobuhvatno razumijevanje kako poboljšati zaposlenikovu afektivnu predanost.
Metodološki pristup - U istraživanju je sudjelovalo 226 zaposlenika međunarodnog hotelskog lanca. Podaci su od ispitanika prikupljeni pomoću anketnoga upitnika i analizirani korištenjem modeliranja strukturnih jednadžbi.
Rezultati i implikacije - Rezultati impliciraju da nije važan samo izravan utjecaj na predanost zaposlenika. Umjesto toga, kontinuiranim obogaćivanjem spoznaja zaposlenika i povećanjem podudaranja vrijednosti zaposlenika i marke, organizacije mogu postići višu razinu afektivne predanosti marki, a time i bolju uslugu korisnicima. Rad menadžerima pruža nekoliko praktičnih implikacija o tome kako upravljati komunikacijom i ostalim naporima internog upravljanja markom u njihovim organizacijama te na taj način osnažiti zaposlenike i pretvoriti ih u šampione marke.
Ograničenja - Podaci o internoj komunikaciji marke mogli su se prikupiti i od najvišeg menadžmenta i izravnih nadzornika kako bi se upotpunila perspektiva zaposlenika o internom upravljanju markom.
Doprinos - Uključivanjem interne komunikacije i zaposlenikova znanja o marki u proces upravljanja markom ponuđeno je sveobuhvatno razumijevanje kako poboljšati afektivnu predanost.

Ključne riječi

interno upravljanje markom; interna komunikacija marke; podudarnost zaposlenika i marke; zaposlenikovo znanje o marki; afektivna predanost marki

Hrčak ID:

267707

URI

https://hrcak.srce.hr/267707

Datum izdavanja:

20.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.424 *