Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.spec-issue.81

Stavovi prema klimatskim promjenama i kupovina električnih automobila – primjer europskih potrošača

Ljiljana Božić ; The Institute of Economics


Puni tekst: hrvatski pdf 156 Kb

str. 81-94

preuzimanja: 1.046

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 156 Kb

str. 81-94

preuzimanja: 510

citiraj


Sažetak

Svrha - Klimatske promjene i druga ekološka pitanja zahtijevaju odgovarajuća rješenja svih aktera uključujući i potrošače. Svrha rada jest istražiti odrednice spremnosti potrošača u borbi s klimatskim promjenama kao i vjerojatnost kupovine električnih automobila kao jedne od aktivnosti koja potencijalno može pomoći u borbi s klimatskim promjenama.
Metodološki pristup - Analiza se temelji na odgovorima iz anketnoga istraživanja Eurobarometra na uzorku od 25 009 ispitanika iz 28 europskih zemalja. Odrednice vjerojatnosti poduzimanja akcija u borbi protiv klimatskih promjena, kao i kupovine električnoga automobila, identificirane su pomoću Heckmanova modela odabira.
Rezultati i implikacije - Rezultati pokazuju da pojedinci koji su svjesni ozbiljnosti klimatskih promjena i koji smatraju da su prijeko potrebne aktivnosti na svim razinama vlade, poslovnoga sektora i građana, skloniji su i sami uključiti se u aktivnosti usmjerene zaštiti okoliša. Što se tiče kupovine električnoga automobila, potrošači koji pripadaju srednjoj i višoj klasi kao i oni zadovoljni svojim životima vjerojatnije će kupiti električne automobile. Ipak, njihovi stavovi o klimatskim promjenama i odgovornim akterima nemaju utjecaja na stvarnu kupovinu.
Ograničenja - Glavno ograničenje istraživanja povezano je s izborom varijabli koji je bio ograničen na one dostupne u istraživanju Eurobarometra.
Doprinos - Rad doprinosi razumijevanju čimbenika koji određuju ekološki prihvatljivo ponašanje i kupovinu električnih automobila na velikom uzorku europskih potrošača. Za razliku od većine istraživanja u ovom području, analiza se temelji na podacima o stvarnoj kupovini, a ne na namjeri kupovine.

Ključne riječi

klimatske promjene; zeleni potrošači; električni automobili

Hrčak ID:

267748

URI

https://hrcak.srce.hr/267748

Datum izdavanja:

20.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.522 *