Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

SafeTRAM1 - Sustav za upozorenje na opasnost frontalnog sudara za urbana tračnička vozila

Ivan Marković ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, Sveučilište u Zagrebu
Igor Cvišić ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, Sveučilište u Zagrebu
Juraj Peršić ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, Sveučilište u Zagrebu
Marin Oršić ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, Sveučilište u Zagrebu
Siniša Šegvić ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, Sveučilište u Zagrebu
Ivan Petrović ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, Sveučilište u Zagrebu
Josip Babić ; Končar – Institut za elektrotehniku d.d.
Andrija Eršek ; Končar – Institut za elektrotehniku d.d.
Tomislav Gavran ; Končar – Institut za elektrotehniku d.d.
Zlatka Tečec Ribarić ; Končar – Institut za elektrotehniku d.d.


Puni tekst: hrvatski pdf 626 Kb

str. 153-167

preuzimanja: 147

citiraj


Sažetak

Povećanjem broja, ali i raznolikošću sudionika, svakodnevni promet postaje sve složeniji. Iz toga se razloga u moderna vozila ugrađuju sustavi za pomoć vozaču radi povećanja sigurnosti i/ili komfora voženje. Tračnička vozila predstavljaju zanimljivu primjenu za takve sustave, jer u mnogim gradovima sudjeluju izravno u prometu, a posljedice uzrokovane njihovim sudjelovanjem u sudaru mogu biti vrlo ozbiljne, čak i za same putnike koji često stoje tijekom vožnje. Iz toga bi razloga tračnička vozila imala veliku korist od primjene sustava za pomoć vozaču. Međutim, za razliku od cestovnih vozila, tračnička vozila ne mogu zaobilaziti prepreke jer je njihova putanja zadana tračnicama. U ovome članku predstavljamo istraživanje provedeno u sklopu projekta SafeTRAM kojemu je cilj bio razvoj sustava koji upozorava vozača o mogućem frontalnom sudaru korištenjem fuzije informacija iz heterogenih senzora postavljenih na električni tramvaj. U radu su korišteni sljedeći senzori: stereo kamera, inercijska mjerna jedinica, GPS te automobilski radar. Pomoću navedenih senzora moguće je graditi kartu tračničkih trasa tramvaja te estimacijom brzine tramvaja predvidjeti njegovu trajektoriju izravno na tračnicama. Također, korištenjem kamere moguće je raditi semantičku segmentaciju scene, a radarskim senzorom pratiti gibajuće objekte. Kako bi se provelo testiranje svih vrsta pristupa, snimljen je skup podataka u Zagrebu kroz nekoliko vožnji električnim tramvajem ZET-a u suradnji s Končar Električnim vozilima d.d.

Ključne riječi

sustavi pomoći vozaču, sustav za upozorenje na opasnost sudara, vizualna odometrija, semantička segmentacija, električni tramvaj

Hrčak ID:

267823

URI

https://hrcak.srce.hr/267823

Datum izdavanja:

27.5.2021.

Posjeta: 424 *