Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38190/ope.11.2.6

Analiza digitalne prisutnosti nacionalnih franšiznih udruga

Ljiljana Kukec
Aleksandar Erceg
Lorena Orašinović


Puni tekst: hrvatski pdf 834 Kb

str. 51-66

preuzimanja: 248

citiraj


Sažetak

Osnove franšiznog odnosa su prijenos know-howa, poslovnih tajni, specifičnih procedura i mentorstva od strane davatelja franšize u zamjenu za financijsku kompenzaciju. Franšiza kao marketinški model za brzo geografsko širenje i umrežavanje nudi podjelu rizika, bolje i brže pozicioniranje i bolju konkurentnost. U tom složenom procesu značajnu ulogu imaju nacionalne franšizne udruge koje kroz svoje aktivnosti okupljaju glavne dionike franšiznog poslovnog modela, educiraju tržište i poduzetnike o franšizi, promoviraju i potiču razvoj franšiznog sektora. Cilj ovog istraživanja je dublji uvid u digitalne aktivnosti nacionalnih franšiznih udruga u svrhu ostvarenja njihovih ciljeva. Okosnica istraživanja su web stranice, ali i ostali kanali komunikacije povezani uz web stranice nacionalnih udruga. U okviru istraživanja za ove je potrebe korišten adaptirani model baziran na tri modela (Martinez & Gauchi, 2010; Rao & Frazer, 2005; Stefanović & Stanković, 2014). Redizajnirani model evaluacije web stranica nacionalnih udruga fokusiran je na obim informacija koje se pružaju, njihovu korisnost, jednostavnost upotrebe stranice i promotivne aktivnosti na stranici. Značaj ovog istraživanja je dvojak. U prvom redu značaj je u adaptiranom modelu za istraživanje digitalne prisutnosti nacionalnih franšiznih udruga, dok je drugi značaj komparativna analiza njihova odnosa s nekim tržišnim indikatorima. Rezultati istraživanja daju doprinos teorijskom istraživanju franšiznog sektora u Europi i mogu biti okvir i osnova za daljnja istraživanja na nacionalnim razinama. Oni također daju dublje poimanje digitalne prisutnosti nacionalnih udruga u franšiznom poslovanju, što je dovelo do određenih zaključaka koji mogu poslužiti za bolje korištenje digitalnih alata za razvoj nacionalnih udruga i doprinos franšiznom poslovanju u svijetu. Konačni cilj istraživanja je doprinos iskorištavanju svih mogućnosti za promoviranje franšiznog poslovnog modela kao poluge za razvoj održivog poduzetništva i zapošljavanja.

Ključne riječi

franšize; franšizno poslovanje; franšizne udruge; Internet; digitalna prisutnost

Hrčak ID:

267883

URI

https://hrcak.srce.hr/267883

Datum izdavanja:

19.12.2021.

Posjeta: 659 *