Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Pogled generacije Z na životno osiguranje

Jakša Krišto orcid id orcid.org/0000-0003-1381-2078 ; izvanredni profesor, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Luka Draganić ; student, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Karla Kelava ; student, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Petra Turković orcid id orcid.org/0000-0002-1907-4013 ; student, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 377 Kb

str. 81-95

preuzimanja: 247

citiraj


Sažetak

Z generacija smatra se populacija godišta rođena između 1996. i 2010. godine. Ova mlada generacija smatra se tehnološki visoko adaptivnim, globalno orijentiranom te svjesnom izazova klimatskih promjena i društveno odgovornom. Visoko vrednuju individualni uspjeh i individualnost. Time je zanimljivo gledište ove generacije naspram životnih osiguranja kao proizvoda koji uključuje individualni mehanizam transfera rizika, štednje za mirovinu te proizvoda koji kroz ulagačku politiku može potencirati zelena i održiva ulaganja. U članku se preispituju stavovi Z generacije prema životnim osiguranjima u dijelu stavova o riziku i životnom osiguranju općenito, poznavanju vrsta životnih osiguranja te preferencija oko društava za osiguranje i preferiranog distribucijskog pristupa. Istraživanje u radu je bazirano na anketnoj etodologiji na širem uzorku studentske populacije. Rezultati u rada doprinose shvaćanju percepcije, upoznatosti i stavova Z generacije o životnim osiguranjima te mogu biti korisni društvima za osiguranje u oblikovanju proizvoda osiguranja, distribucijskog kanala i pristupa ovim budućim klijentima. Također, zanimljiviji su i s aspekta financijske pismenosti i zaštite potrošača.

Ključne riječi

životno osiguranje; Z generacija; preferencije potrošača; Hrvatska

Hrčak ID:

267961

URI

https://hrcak.srce.hr/267961

Datum izdavanja:

2.12.2021.

Posjeta: 782 *