Hrvatski časopis za OSIGURANJE, No. 5, 2021.
Izvorni znanstveni članak
Pogled generacije Z na životno osiguranje
Jakša Krišto
orcid.org/0000-0003-1381-2078
; izvanredni profesor, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Luka Draganić
; student, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Karla Kelava
; student, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Petra Turković
orcid.org/0000-0002-1907-4013
; student, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Z generacija smatra se populacija godišta rođena između 1996. i 2010. godine. Ova mlada generacija smatra se tehnološki visoko adaptivnim, globalno orijentiranom te svjesnom izazova klimatskih promjena i društveno odgovornom. Visoko vrednuju individualni uspjeh i individualnost. Time je zanimljivo gledište ove generacije naspram životnih osiguranja kao proizvoda koji uključuje individualni mehanizam transfera rizika, štednje za mirovinu te proizvoda koji kroz ulagačku politiku može potencirati zelena i održiva ulaganja. U članku se preispituju stavovi Z generacije prema životnim osiguranjima u dijelu stavova o riziku i životnom osiguranju općenito, poznavanju vrsta životnih osiguranja te preferencija oko društava za osiguranje i preferiranog distribucijskog pristupa. Istraživanje u radu je bazirano na anketnoj etodologiji na širem uzorku studentske populacije. Rezultati u rada doprinose shvaćanju percepcije, upoznatosti i stavova Z generacije o životnim osiguranjima te mogu biti korisni društvima za osiguranje u oblikovanju proizvoda osiguranja, distribucijskog kanala i pristupa ovim budućim klijentima. Također, zanimljiviji su i s aspekta financijske pismenosti i zaštite potrošača.
Ključne riječi
životno osiguranje; Z generacija; preferencije potrošača; Hrvatska
Hrčak ID:
267961
URI
Datum izdavanja:
2.12.2021.
Posjeta: 1.166 *