Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/y54jofk0dm
PRIMJENA OPTIMIZACIJE U ONLINE TRGOVANJU - PRIMJER PODUZEĆA U SJEVERNOJ HRVATSKOJ
KARLA GAŠPARIĆ
orcid.org/0000-0003-0874-7611
; Varaždin
IVA GREGUREC
orcid.org/0000-0002-2429-0335
; Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
DAMIR DOBRINIĆ
orcid.org/0000-0002-8489-2688
; Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
Sažetak
Internet se u ranijim fazama svog nastanka koristio u specifične svrhe poput razmjene
informacija unutar velikih poduzeća ili državnih ustanova. Proširenjem dostupnosti krajnjim
korisnicima povećavao se i broj informacija koje su se na internetu mogle pronaći.
Kako bi korisnici mogli brzo i jednostavno pronaći za njih relevantnu informaciju koriste
se tražilice. Korištenjem tražilica u prvi plan vlasnici web stranica stavljaju optimizaciju za
tražilice, što je ujedno i fokus ovog rada.
Analizom dostupnih sekundarnih izvora podataka postavljena je teorijska osnova
pojma i uloge optimizacije, kao i osnovnih dijelova i tipova optimizacije za tražilice. U
sklopu empirijskog istraživanja stvoren je anketni upitnik pomoću kojeg je provedeno
kvantitativno istraživanje na mikro i malim poduzećima u sjevernoj Hrvatskoj. Anketni
upitnik odaslan na e-poštu stručnjaka (za digitalni marketing ili marketing općenito) 52
poduzeća, od čega je 10 stručnjaka u potpunosti odgovorilo na sva pitanja te je na njihovim
odgovorima provedena statistička analiza. Cilj je rada spoznati razinu korištenja
optimizacije za tražilice kod poduzeća koja posluju na sjeveru Hrvatske uključujući i upoznatost
sa samim pojmom optimizacije.
Temeljem dobivenih rezultata može se zaključiti kako su poduzeća većinom upoznata
sa pojmom optimizacije, te istu koriste u svom poslovanju. No, iako koriste brojne faktore
koji su važni za povećanje pozicije na tražilicama ipak svjesnost prednosti i uloge optimizacije
u poslovanju još uvijek nije u potpunosti formirana.
Ključne riječi
digitalni marketing; online trgovanje; SEM; PPC; SEO; sjeverna Hrvatska.
Hrčak ID:
269151
URI
Datum izdavanja:
27.12.2021.
Posjeta: 1.548 *