Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21857/y54jofk0dm

PRIMJENA OPTIMIZACIJE U ONLINE TRGOVANJU - PRIMJER PODUZEĆA U SJEVERNOJ HRVATSKOJ

KARLA GAŠPARIĆ orcid id orcid.org/0000-0003-0874-7611 ; Varaždin
IVA GREGUREC orcid id orcid.org/0000-0002-2429-0335 ; Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
DAMIR DOBRINIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-8489-2688 ; Fakultet organizacije i informatike, Varaždin


Puni tekst: hrvatski pdf 593 Kb

str. 59-78

preuzimanja: 439

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 593 Kb

str. 78-78

preuzimanja: 209

citiraj


Sažetak

Internet se u ranijim fazama svog nastanka koristio u specifične svrhe poput razmjene
informacija unutar velikih poduzeća ili državnih ustanova. Proširenjem dostupnosti krajnjim
korisnicima povećavao se i broj informacija koje su se na internetu mogle pronaći.
Kako bi korisnici mogli brzo i jednostavno pronaći za njih relevantnu informaciju koriste
se tražilice. Korištenjem tražilica u prvi plan vlasnici web stranica stavljaju optimizaciju za
tražilice, što je ujedno i fokus ovog rada.
Analizom dostupnih sekundarnih izvora podataka postavljena je teorijska osnova
pojma i uloge optimizacije, kao i osnovnih dijelova i tipova optimizacije za tražilice. U
sklopu empirijskog istraživanja stvoren je anketni upitnik pomoću kojeg je provedeno
kvantitativno istraživanje na mikro i malim poduzećima u sjevernoj Hrvatskoj. Anketni
upitnik odaslan na e-poštu stručnjaka (za digitalni marketing ili marketing općenito) 52
poduzeća, od čega je 10 stručnjaka u potpunosti odgovorilo na sva pitanja te je na njihovim
odgovorima provedena statistička analiza. Cilj je rada spoznati razinu korištenja
optimizacije za tražilice kod poduzeća koja posluju na sjeveru Hrvatske uključujući i upoznatost
sa samim pojmom optimizacije.
Temeljem dobivenih rezultata može se zaključiti kako su poduzeća većinom upoznata
sa pojmom optimizacije, te istu koriste u svom poslovanju. No, iako koriste brojne faktore
koji su važni za povećanje pozicije na tražilicama ipak svjesnost prednosti i uloge optimizacije
u poslovanju još uvijek nije u potpunosti formirana.

Ključne riječi

digitalni marketing; online trgovanje; SEM; PPC; SEO; sjeverna Hrvatska.

Hrčak ID:

269151

URI

https://hrcak.srce.hr/269151

Datum izdavanja:

27.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.548 *