Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.46672/zsl.6.6.3

Transformacijska uloga nastavnika u uvjetima nastave na daljinu

Gordana Zoretić orcid id orcid.org/0000-0002-6946-8782 ; Ministarstvo pravosuđa i uprave
Ondina Čižmek Vujnović ; Druga ekonomska škola Zagreb
Mladen Ilić ; Ministarstvo pravosuđa i uprave


Puni tekst: hrvatski pdf 641 Kb

str. 29-50

preuzimanja: 392

citiraj


Sažetak

Suvremeno društvo koje teži gospodarskoj stabilnosti razvoj treba temeljiti prvenstveno na ulaganju u kvalitetu ljudskog potencijala, a time i u sustav obrazovanja. Cjeloživotnim učenjem pojedincima je omogućeno usavršavanje postojećih i razvoj novih kompetencija. Nastavnici su nositelji promjena, imaju veliku odgovornost za provedbu nastavnog procesa, za odabir pristupa poučavanju, što će u konačnici utjecati na studentova postignuća. Zbog toga je važno ulagati u razvoj nastavničkih kompetencija. Očekuje se da budu spremni prilagoditi se promjenama, da sami budu nositelji promjena i u skladu s time mijenjaju svoje uloge. Upravo je nastava na daljinu tijekom pandemije od nastavnika zahtijevala novu ulogu, stil vodstva te drugačiji pristup poučavanju. O radu tijekom akademske godine 2020./2021. autori su proveli istraživanje među nastavnicima visokoškolskih ustanova. Cilj je bio pokazati da se u uvjetima nastave na daljinu povećavanjem potreba za primjenom nastavničkih digitalnih kompetencija smanjuju potrebe za primjenom nastavničkih socijalnih kompetencija. Rezultati su u nastavku.

Ključne riječi

nastavnik; kompetencijski profil nastavnika; nastavničke kompetencije; nastavni proces; nastavničke funkcije; stil nastavničkog vodstva

Hrčak ID:

269326

URI

https://hrcak.srce.hr/269326

Datum izdavanja:

28.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 979 *