Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.46672/zsl.6.6.5

Spotify streaming platforma: paradigma postmodernog menadžerskog modela

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0001-5568-5279 ; Sveučilište Sjever
Katarina Fotova Čiković orcid id orcid.org/0000-0003-0138-1362 ; Sveučilište Sjever
Dijana Vuković orcid id orcid.org/0000-0003-2900-1210 ; Sveučilište Sjever


Puni tekst: hrvatski pdf 886 Kb

str. 67-89

preuzimanja: 217

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada ukazati na promjene koje su zahvatile glazbenu industriju pod utjecajem digitalne transformacije proizvodnog i distribucijskog procesa. Digitalizacija proizvodnog procesa promijenila je način ostvarivanja prihoda u svim vrstama industrija te je izazivala dramatične promjene u načinu upravljanja. Glazbena industrija, kao segment medijske industrije, potpuno je promijenila način distribucije glazbenih sadržaja. Digitalizacijom proizvodnog procesa, stvoreni su uvjeti za distribuciju glazbenih brojeva izvan klasičnih brickand-mortar prodavaonica gramofonskih ploča. Klasični model proizvodnje i distribucije fizičkih proizvoda, zamijenjen je pretplatom na streaming platformu. Glazbena streaming platforma Spotify predvodnik je nove menadžerske paradigme u distribuciji i konzumaciji glazbenog sadržaja. Distribucija glazbenih sadržaja u modelu pretplate na streaming platformu bio je temelj na kojem se razvio pojam spotifikacija, koji označava distribuciju sadržaja na streaming platformama.

Ključne riječi

ekonomija platformi, Spotify, spotifikacija, streaming platforma.

Hrčak ID:

269334

URI

https://hrcak.srce.hr/269334

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 602 *