Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22522/cmr20210269

Uloga strateškog planiranja u jačanju organizacijske otpornosti medijskih kuća tijekom pandemije virusa COVID-19

Tanja Grmuša orcid id orcid.org/0000-0002-2675-0171 ; Poslovno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Ana-Marija Stilinović


Puni tekst: hrvatski pdf 677 Kb

str. 26-51

preuzimanja: 512

citiraj


Sažetak

Pandemija virusa COVID-19 promijenila je način života i poslovanja kakav smo poznavali te rezultirala
krizom svjetskih razmjera. No, učinci krize nisu se jednako odrazili na sve, a razlog tome krije se u kvaliteti
strateškog planiranja organizacije kao jednoj od ključnih funkcija menadžmenta. U središtu interesa nalazi
se organizacijska otpornost kao najvažniji alat poslovnog planiranja. Kriza izazvana strelovitom ekspanzijom
nepoznatog tipa virusa poslužila je kao detektor otpornosti brojnih organizacija, otkrivajući svakodnevne
snage i slabosti postojećeg organizacijskog ustroja, ali i ukazala na ranjivost postojeće organizacijske
kulture. Rad kod kuće, izolacija, poštivanje epidemioloških mjera, strah i sveprisutna neizvjesnost nisu
zaobišli ni novinarsku profesiju. Velik je to organizacijski i profesionalni izazov u industriji u kojoj svako
kašnjenje utječe na gubitak publike i tržišta, ali i dodatan stres za medijske djelatnike koji su, uz brojne
djelatnike hitnih službi, svakodnevno bili ,,na prvoj liniji“ susreta s virusom. Ciljevi empirijskog dijela rada
su, korištenjem kvalitativne metode dubinskog intervjua na namjernom uzorku, istražiti ulogu strateškog
planiranja u stvaranju i jačanju organizacijske otpornosti vodećih hrvatskih medijskih organizacija tijekom
pandemije virusa COVID-19. Istodobno, rad će nastojati analizirati ulogu lidera u kriznim situacijama, ispitati izazove proizvodnje medijskog sadržaja u vrijeme globalne pandemije te utvrditi važnost upravljanja
ljudskim resursima u medijskim organizacijama. Svrha rada je osigurati uvid u promjene u medijima kao
najvažnijem društvenom korektivu uslijed globalne pandemije, ali i u novinarskoj profesiji koja se već
dugo suočava s ozbiljnim izazovima koji ugrožavaju njezin opstanak.

Ključne riječi

pandemija COVID-19; strateško planiranje; organizacijska otpornost; medijske organizacije; lideri; medijski menadžment

Hrčak ID:

270143

URI

https://hrcak.srce.hr/270143

Datum izdavanja:

31.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.003 *