Pregledni rad
Utječe li školska torba na zdravlje djece osnovne škole?
Mario Kasović
; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Za djecu prvi koraci u osnovnu školu predstavljaju velike i značajne promjena u načinu životu. Veliki broj znanstvenika slaže se da školska torba može imati utjecaj po zdravlje djeteta u osnovnoj školi. Osobito je to vidljivo u prvim razredima u kojima je najlošiji omjer mase torbe i tjelesne mase djeteta. Posljednjih godina značajno raste broj djece osnovne škole i adolescenata koji se javljaju
liječniku sa simptomima bola u kralježnici. Ovaj problem, koji se pripisuje upravo neprimjerenoj školskoj torbi, predstavlja jedan od najčešćih razloga posjete liječniku i sve veći razlog izbivanja iz škole. U istraživanjima se najčešće spominje atipična bol bez jasnih uzroka koja danas predstavlja veliki javnozdravstveni problem koji se više ne može zanemarivati. Osim atipične pojave boli u kralježnici
vrlo često se pojavljuje i bol u donjim ekstremitetima, a osobito u području stopalima. Problem školske torbe dodatno potencira prisutnost kombinacija više faktora kao što su nedovoljna tjelesna aktivnost, masa, način i vrijeme nošenja koji skupno dodatno pojačavaju negativni utjecaj po zdravlje. Iz pregleda područja vidljivo je da u svijetu nema jasnih stavova te da se problemu pristupa drugačije
od zemlje do zemlje. Nama jasnih definiranih smjernica. Mnoge zemlje nisu prepoznale važnost problema usprkos preporukama WHO. Nažalost Republika Hrvatska je jedna od njih.
Ključne riječi
školska torba, osnovna škola, djeca, zdravlje
Hrčak ID:
270476
URI
Datum izdavanja:
13.8.2019.
Posjeta: 938 *