Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.3935/ljsr.v28i2.367
Razumijevanje rizičnih ponašanja djece: Perspektive odgajatelja i stručnih suradnika dječjeg vrtića
Nataša Vlah
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Anja Mirosavljević
orcid.org/0000-0003-0060-1036
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vesna Katić
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Opći cilj ovog rada je istražiti, opisati i usporediti razumijevanje pojma rizičnih ponašanja djece predškolske dobi iz dvije perspektive (odgajatelja i stručnih suradnika). U radu su predstavljeni rezultati kvalitativne analize fokus grupa s odgajateljima i stručnim suradnicima iz Dječjeg vrtića Rijeka koji donose opis i interpretaciju njihovog razumijevanja pojma rizičnih ponašanja djece s kojom su radili ili trenutno rade. Tematskom analizom izolirane su dvije teme: »fenomenologija i kriteriji procjene rizičnih ponašanja« i »etiološki čimbenici«. Među opisanim fenomenima i kriterijima procjene su i odgajatelji i stručni suradnici navodili vrlo slično: oblike/vrste rizičnih ponašanja te opće kao i specifične kriterije za procjenu rizičnih ponašanja. Među etiološkim čimbenicima uočavaju čimbenike na individualnoj razini djeteta i u svim ekološkim područjima. Rezultati su pokazali relativnu usklađenost dviju perspektiva dok se određene specifičnosti u obje teme mogu prepoznati između odgajatelja i stručnjaka što vjerojatno proizlazi iz razlika u temeljnoj edukaciji. Doprinos rada je u promišljanju rizičnih ponašanja djece vrtićke dobi i viđenju istih od strane profesionalaca koji s njima rade te, u praktičnom pogledu, u implikaciji zajedničkog timskog i usklađenog djelovanja i individualnog pristupa svakom pojedinom djetetu i djetetovoj obitelji u prevenciji i intervenciji problema u ponašanju.
Ključne riječi
dijete; problemi u ponašanju; rana i predškolska dob; rizična ponašanja; dječiji vrtić
Hrčak ID:
270832
URI
Datum izdavanja:
31.12.2021.
Posjeta: 2.551 *