Proizvodnja bioetanola iz otpadnih voda prerade maslina primjenom imobiliziranih stanica

Khadidja Ayadi ; Laboratoire Eau et Environnement, Faculté de Technologie, Université Hassiba Benbouali de Chlef, Algérie
Malika Meziane ; Laboratoire Bio-Ressources Naturelles, Faculté des Sciences de la Nature et de la Vie, Université Hassiba Benbouali de Chlef, Algérie
Djawed Rouam ; Laboratoire Bio-Ressources Naturelles, Faculté des Sciences de la Nature et de la Vie, Université Hassiba Benbouali de Chlef, Algérie
Mohammed Noureddine Bouziane ; Laboratoire Bio-Ressources Naturelles, Faculté des Sciences de la Nature et de la Vie, Université Hassiba Benbouali de Chlef, Algérie
Khaled El-Miloudi orcid id orcid.org/0000-0002-3425-3474 ; Laboratoire Physique Théorique et Physique des Matériaux, Faculté de Technologie, Université Hassiba Benbouali de Chlef, Algérie

U ovom radu analizirane su fizikalno-kemijske i mikrobiološke karakteristike otpadnih voda tradicionalnih postrojenja za preradu maslinova ulja u Ennakhla-Chlefu u sjevernom Alžiru. Uzorci otpadne vode imali su slabu kiselost od 0.65 % uz pH = 4,88 i električnu provodnost od 34 mS cm–1. Vrijednosti kemijske i biološke (BPK5) potrošnje kisika kretale su se do 183 odnosno 7 g l–1. Nadalje, uzorci su sadržavali 1,72 g l–1 ukupnih fenola. Preliminarna mikrobiološka analiza ukazala je na prisutnost raznih mikroorganizama, osobito bakterija mliječne kiseline i Enterococcus sp.

Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje 4.0 međunarodna.

otpadne vode prerade maslina; fizikalno-kemijski parametri; mikrobni sastav; fermentacija imobiliziranih stanica; bioetanol