Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.28.2.10

Biti plesni pedagog: Ispitivanje temeljnih odrednica profesije pedagoga u umjetničkom području

Daliborka Luketić ; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru, Hrvatska
Nataša Kustura ; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 362 Kb

str. 77-101

preuzimanja: 738

citiraj


Sažetak

Na tragu pitanja o tome što znači biti plesni pedagog, cilj ovoga rada bio je ispitati neke odrednice profesije plesnog pedagoga te prikazati način na koji plesni pedagozi progovaraju o onom ‘pedagoškom’ u svojoj profesiji. Primjenom kvalitativnog istraživanja te metodom dubinskog intervjua s plesnim pedagozima koji djeluju u različitim područjima odgojno-obrazovnog i umjetničkog rada, nastojalo se je opisati i analizirati područje njihova rada, odgojnog djelovanja te odgojne vrijednosti koje oni u svome radu afirmiraju. Temeljem kvalitativne analize podataka i primjenom interpretativne fenomenološke analize u bogatom empirijskom narativu identificirano je pet tema: (1) poimanje plesa kao dimenzije umjetničkog i odgojnog djelovanja, (2) odrednice pedagoškog rada, (3) značenje pedagoške uloge, (4) transformacija umjetničke prakse u pedagošku praksu i (5) posebnost odgojno-obrazovne metode. Rezultati istraživanja govore o tome kako plesni pedagozi doživljavaju i tumače svoj pedagoški rad – prije svega kao odgojni rad u kojemu se događa spoj umjetnosti i pedagogije pri čemu je naglašeno njihovo pedagoško umijeće kao neraskidivi dio profesionalnog habitusa plesnog pedagoga.

Ključne riječi

profesija pedagoga; umjetnički odgoj i obrazovanje; pedagoški rad; plesna pedagogija; plesni pedagog; kvalitativno istraživanje

Hrčak ID:

271353

URI

https://hrcak.srce.hr/271353

Datum izdavanja:

25.1.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.120 *