Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.28.2.10
Biti plesni pedagog: Ispitivanje temeljnih odrednica profesije pedagoga u umjetničkom području
Daliborka Luketić
; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru, Hrvatska
Nataša Kustura
; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru, Hrvatska
Sažetak
Na tragu pitanja o tome što znači biti plesni pedagog, cilj ovoga rada bio je ispitati neke odrednice profesije plesnog pedagoga te prikazati način na koji plesni pedagozi progovaraju o onom ‘pedagoškom’ u svojoj profesiji. Primjenom kvalitativnog istraživanja te metodom dubinskog intervjua s plesnim pedagozima koji djeluju u različitim područjima odgojno-obrazovnog i umjetničkog rada, nastojalo se je opisati i analizirati područje njihova rada, odgojnog djelovanja te odgojne vrijednosti koje oni u svome radu afirmiraju. Temeljem kvalitativne analize podataka i primjenom interpretativne fenomenološke analize u bogatom empirijskom narativu identificirano je pet tema: (1) poimanje plesa kao dimenzije umjetničkog i odgojnog djelovanja, (2) odrednice pedagoškog rada, (3) značenje pedagoške uloge, (4) transformacija umjetničke prakse u pedagošku praksu i (5) posebnost odgojno-obrazovne metode. Rezultati istraživanja govore o tome kako plesni pedagozi doživljavaju i tumače svoj pedagoški rad – prije svega kao odgojni rad u kojemu se događa spoj umjetnosti i pedagogije pri čemu je naglašeno njihovo pedagoško umijeće kao neraskidivi dio profesionalnog habitusa plesnog pedagoga.
Ključne riječi
profesija pedagoga; umjetnički odgoj i obrazovanje; pedagoški rad; plesna pedagogija; plesni pedagog; kvalitativno istraživanje
Hrčak ID:
271353
URI
Datum izdavanja:
25.1.2022.
Posjeta: 2.159 *